Klacht: PostNL tipt inbrekers

op 24 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er wordt altijd gewaarschuwd geen zichtbare sporen achter te laten bij afwezigheid. PostNL heeft hier duidelijk geen boodschap aan. Zondagavond 9 juli 2017 kwam ik thuis na een weekendje weg te zijn geweest. Ik was stomverbaasd toen ik een pakketje voor mijn voordeur, op 2,5 meter van de weg, zag staan. Dit was op zaterdag 8 juli 2017 door PostNL voor de deur gezet. De track & trace code is 3SOPKA4070352. Niet alleen had het pakketje door iedere voorbijganger meegenomen kunnen worden, ook inbrekers wordt het zo wel makkelijk gemaakt. Volgens de website van PostNL wordt een pakketje, als je niet thuis bent, bij de buren afgegeven of ze komen de volgende werkdag opnieuw langs. Blijkbaar kostte de bezorger dat teveel tijd. Ik vind deze werkwijze van de medewerker van PostNL ronduit schandalig.

Volgende keer pakketje bij de buren afgeven of een tweede keer terugkomen. Ook vind ik dat de medewerker van PostNL hier niet zo maar ongestraft mee weg mag komen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 24 juli 2017 om 14:29 geantwoord

Geachte mevrouw van Iwaarden,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat de bezorger uw zending onbeheerd heeft achtergelaten, waarvoor mijn excuses. Naar aanleiding van uw bericht heb ik een klacht geregistreerd, zodat dit met de betreffende bezorger besproken zal worden. Deze klacht wordt intern verder afgehandeld, u ontvangt hier in eerste instantie geen extra reactie op. Wil ik u langs deze weg bedanken voor uw melding.

Alle klachten die gemeld zijn door wdn1