Klacht: PostNL tekent zelf pakketjes af

op 24 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL tekent in mijn geval een pakket af en bezorgd deze niet. De bezorger verdiend op deze manier zijn geld en ik kan wachten (5 dagen volgens protocol voor PostNL) en Mediamarkt komt ondanks de gegeven informatie met de conclusie dat volgens de 3S-code het pakket bezorgd is.
Wat een toponderzoek. (sarcasme)

Ondanks het verzoek (2x, bij PostNL en Mediamarkt) mijn handtekening te sturen zodat deze vergeleken kan worden. Wordt daar tot op heden nog niets mee gedaan.

Graag mijn verzoek tegemoet treden. Vergelijk de handtekeningen en zie dat het pakket niet is bezorgd. Stort het geld terug (25,00) en spreek de bezorger een keer aan. Want dit is voor mij de eerste keer dat een pakket niet bezorgd is, maar het is sinds deze bezorger (ongeveer een jaar) dat hij pakketten dumpt bij andere mensen in de flat (+/- 300 bewoners) om zijn geld te krijgen. En vraag hem ook even Nederlands te spreken voortaan. In Engels spreekt hij ook nauwelijks, dit maakt communiceren niet erg gemakkelijk. Ik snap dat het heel goedkoop is om zo'n medewerker aan te nemen, maar de kwaliteit is buitengewoon slecht en alles behalve Post NL (niet racistisch bedoelt, buitenlanders zijn geen probleem, maar graag wel aanspreekbaar in Nederlands of Engels).

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 24 juli 2017 om 13:15 geantwoord

Geachte meneer Van der Beek,

Ik begrijp dat uw pakket volgens Track&Trace bezorgd zou zijn, maar dat u niks heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit frustrerend voor u is. Mijn excuses voor het ongemak.

De code die u meestuurt (3SFMED008164859) heeft betrekking op een standaard pakket. Dit betekent dat er niet voor getekend hoeft te worden, en zodoende is er geen handtekening beschikbaar.

Ik wil u adviseren om navraag te doen bij uw buren. Het is mogelijk dat de bezorger het daar heeft afgeleverd zonder dit duidelijk te vermelden. Heeft geen van uw buren het pakket aangenomen, dan kunt u het beste contact opnemen met de afzender voor een passende oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door TomB15