Klacht: PostNL raakt pakket kwijt, ik moet daarvan boete

op 15 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik moest al een tijdje terug een pakket ontvangen die ik van AliExpress heb besteld. Heel netjes verzekerd en met Track&Trace code heeft de verkoper mijn pakketje verstuurd. Na 55 dagen heb ik contact opgenomen met de verkoper. Die heeft het gecontroleerd via de Track&Trace van het pakket en daar staat dat het bezorgd is bij Wilmer Boekhandel in Delft. Na het controleren via de app van PostNL, heb ik de verkoper gelijk gegeven. Vervolgens heb ik contact opgenomen met PostNL, want de verkoper wil wel een bewijs. Ik heb eerst een ‘dispute’ geopend via aliexpress, dan bepaald aliexpress wie gelijk heeft ( dan kan ik nog mijn geld terug krijgen ). Maar in die periode heb ik geen bewijs kunnen krijgen van PostNL, want zo werken zij niet. Oke heel mooi allemaal. Na de tweede telefoongesprek met PostNL heb ik de informatie gekregen dat ik mij geen zorgen moet maken, want het pakketje is verzekerd en ik krijg mijn geld via PostNL intern terug. Mooi! Dacht ik. Ondertussen is de tijd om te reageren op de ‘dispute’ van Aliexpress om. Dus ik heb de zaak van het pakket via aliexpress verloren! Vandaag heb ik een mail ontvangen van meneer Jürgen Obbema. Hieronder zien jullie wat ik heb ontvangen:

Geachte heer,

Op uw verzoek heb ik onderzoek gedaan naar een zending met verzendcode 3SRETA1442818/ RF393330243SGafkomstig uit het buitenland.

Om met zekerheid vast te kunnen stellen dat het pakket niet is te traceren, heb ik navraag gedaan bij alle afdelingen binnen ons bedrijf waar het pakket zich zou kunnen bevinden. Hieronder vallen onder meer het distributiecentrum waarvandaan het pakket wordt geleverd en het betreffende afhaalkantoor. Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd.

Voor het ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan en rest mij niets anders dan u te verwijzen naar de afzender voor zover bij u bekend. Zij kunnen indien gewenst een navraag/klacht indienen bij de plaatselijke posterijen in het buitenland aangezien zij daar een vervoersovereenkomst mee hebben afgesloten.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit hierbij het onderzoek.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 en 16.00 uur bereiken op telefoonnummer 0900-0990 (? 0,45 per gesprek).

Jürgen Obbema
Serviceteam Consumenten
PostNL Pakketten Benelux B.V.
ref:_00D30VG9Y._500D01DfKvN:ref

Er staat heel mooi; Als je opmerkingen of vragen hebt mag je gerust bellen naar nummer van postnl. Leuk. Dus ik doe dat!
Ik kreeg mevrouw Timmer aan de lijn. Ik heb haar duidelijk gezegd dat ik niet tevreden ben met de informatie die ik van haar collega’s gekregen heb en dat ik niet in contact meer kan komen met de verkoper. Dit is wat mevrouw Timmer van PostNL tegen mij zegt: dan gaat u naar de consumentenbond ik kan u niet helpen. Dit is toch belachelijk?? Dit is gewoon uitdagen van klanten. Heel brutaal ook ophangen.

Ik wil het geld terug die ik voor het pakket heb betaald, slordigheid van PostNL, en ik moet daarvan boete.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 juli 2016 om 11:19 geantwoord

Geachte heer Babayigit,

Ik begrijp dat u ontevreden bent over de uitkomst van het onderzoek naar uw zending. Daarbij bent u niet goed geholpen door de klantenservice. Mijn excuus hiervoor.

Helaas is er inderdaad weinig meer te doen aan uw zending en eventuele vergoeding. Dit zal vanuit een onderzoek van het verzendende bedrijf moeten komen. Wanneer de afzender geen gehoor meer geeft is daar voor PostNL helaas ook niks meer aan te doen.

Mijn welgemeende excuses voor hoe u te woord bent gestaan door mevrouw Timmer. Ik ga er vanuit dat dit niet vaker zal voorkomen.
Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,

PostNl

Alle klachten die gemeld zijn door Muhibbi
x