Klacht: POSTNL part II

op 20 maart 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De geboden oplossing is geen oplossing en geeft een verkeerd beeld op klacht.nl over het functionere van POSTNL.

Geachte heer van den Broek,

Vriendelijk dank voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat er op 14 februari jl. een pakket van u afgeleverd zou zijn, maar dat deze niet ontvangen is. Ik kan mij voorstellen dat u hier verontwaardigd over bent en het liefst alsnog ziet dat er vervolgstappen worden ondernomen.

Tot mijn spijt moet ik u echter meedelen dat dit niet mogelijk is. Omdat er niet voor uw zending getekend hoefde te worden is voor ons niet vast te stellen of het pakket daadwerkelijk geleverd is, of niet. Na uw vorige bericht is er wel navraag bij de bezorger gedaan, maar dit heeft niet tot verdere duidelijkheid kunnen lijden. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik u niet geloof, maar uitsluitsel krijgen over wat er met het pakket is gebeurd is daarom niet mogelijk. Omdat het pakket daarnaast onverzekerd verstuurd is kan ik u verder geen restitutie aanbieden. Wel wil ik u uiteraard mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: https://www.postnl.nl/klantenservice

Het pakket is niet afgeleverd op de datum en tijdstip zoals aangegeven in de track en trace gegevens, dit is te checken met de opnames die beschikbaar zijn.
Het navragen bij de bezorger heeft natuurlijk weinig zin, volgens hem is het afgegeven zoals in de track en trace, echter de video opnames tonen aan dat dit niet het geval is.

Ik moet me dus blijkbaar verzekeren tegen bezorgers die een pakket zelf behouden of procedures bij POSTNL die niet functioneren.

Volgens de track en trace (3SBSIS729870979) is het pakket op Dinsdag 14 februari 11:00 uur bezorgd op de Van Elderenlaan 28 5581 WJ WAALRE. Het pakket is echter nooit aangekomen. Het bedrijf www.elektronicaoutlet24.nl heeft de kamerabeelden bekeken van de bezorging en dit vergeleken met de inkomende goederen op disndag 14 februari, mijn pakket zat hier niet bij. Mijn contact persoon was hier Sil van de Linden(svanderlinden@elektronicaoutlet24.nl). Op 6 maart heb ik telefonisch contact gehad met de helpdesk van Postnl, maar die konden niets voor mij doen omdat het pakket niet aangetekend was verstuurd.

Nogmaals via de site een poging gedaan, waaruit blijkt dat ze mijn mail niet goed hebben gelezen.
Niks bij de buren, staat toch duidelijk dat kamerabeelden zijn bekeken en dat er wel goederen zijn afgeleverd maar niet mijn pakket.

Uit uw e-mail begrijp ik dat uw pakket niet is aangekomen bij de geadresseerde. Ik kan mij goed voorstellen dat u dit heel vervelend vindt en bied u mijn excuses aan voor het ontstane ongemak. Graag laat ik u per e-mail weten wat ik voor u kan doen.

Uit mijn gegevens blijkt dat wij het pakket met verzendnummer 3SBSIS729870979 op 14 februari 2017 hebben bezorgd. Het kan zijn dat we deze aan de geadresseerde zelf hebben gegeven, maar dit kan ook een huisgenoot of een buurman of -vrouw zijn geweest. Helaas kan ik u niet specifieker vertellen waar uw zending is. Het pakket is namelijk verstuurd zonder aanvullende verzekering, waardoor een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Om deze reden is het niet mogelijk om verder onderzoek te doen.

Wel registreer ik uw klacht, zodat wij hierop kunnen rapporteren. U ontvangt hier verder geen terugkoppeling op, maar wij gebruiken uw klacht om onze dienstverlening verbeteren. Mocht u in de toekomst desondanks problemen hebben met onze service, laat het mij dan gerust weten.

Van electronica outlet krijg ik 25 % van de kosten vergoed (ondanks dat zij hier geen partij in zijn). De bezorger heeft bewust/onbewust een fout gemaakt beetje vreemd dat ik me hier tegen moet verzekeren.

Een serieus onderzoek...

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 maart 2017 om 12:32 geantwoord

Geachte heer van den Broek,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat een door u verzonden pakket niet is afgeleverd op de datum en het tijdstip zoals aangegeven in de track&trace gegevens. Ik kan me voorstellen dat u hier erg teleurgesteld en boos over bent en graag een onderzoek naar deze situatie wilt. Graag geef ik u een toelichting.

Omdat u het pakket onverzekerd heeft verzonden is een officieel onderzoek naar deze zending niet mogelijk en komt u niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Wel is er naar aanleiding van uw eerdere contact een klacht aangemaakt om dit te melden bij de betreffende afdeling en onze processen te verbeteren. Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een onderzoek en schadevergoeding dan kunt u ervoor kiezen uw zending aangetekend te verzenden. Het spijt me dat ik hierin op dit moment geen verdere actie voor u kan ondernemen. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door broek105