Klacht: PostNL pakket geweigerd, terwijl adres klopt

op 14 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 22-11-2017 heb ik een pakketje retour verzonden naar België. Het ging om een kledingstuk wat ik terugstuurde naar het magazijn. Ik heb het pakketje via postNL voor 13euro inclusief track & trace code laten verzenden. Vandaag op 30 november kreeg ik hetzelfde pakketje (geopend) terug. In het pakketje zat een brief dat ze het pakketje helaas niet konden leveren, omdat: het adres onjuist was, of onvolledig was, of dat de geadresseerde het geweigerd heeft, of … het kan ook om een andere reden niet geleverd zijn. Heel erg duidelijk dus. Vandaag met postNL gebeld. Ze zouden me direct een mail sturen zodat ik mijn klacht kon indienen en foto’s als bewijsmateriaal kon inleveren. De medewerker kon echter niet zeggen of ik mijn geld kon terug krijgen. PostNL zou deze ‘zaak’ moeten onderzoeken vertelde hij me. Helaas heb ik ook deze e-mail nooit ontvangen. Ik wil alsnog graag mijn pakketje retour sturen, maar ik vind 26 euro voor een retourtje nogal veel. Daarnaast vraag ik me af of mijn pakket nu wel in België aankomt, i.p.v. mijn eigen adres. Ik zou graag willen dat postNL dit oplost. Graag zou ik mijn geld terug ontvangen.

Geld terug.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 21 december 2017 om 15:52 geantwoord

Geachte mevrouw Raats,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt me dat uw pakket met een onduidelijk reden retour is gekomen en dat u nog geen formulier voor onderzoek heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

Ik heb u alsnog per post een formulier toegezonden. U kunt dit formulier invullen en daarbij ook restitutie aanvragen voor de verzendkosten. Stuur tevens een kopie mee van het verzendbewijs en een foto waarop de adressering op het pakket zichtbaar is.

Alle klachten die gemeld zijn door M.E..