Klacht: PostNL online tracking gegevens onjuist vs bevestiging vanuit ZA

op 08 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

ik wacht al 2 weken voor 1 zeer belangerijke brief aan mij verzonden per aangetekende post, vanuit ZuidAfrika op 22 januari 2018. Na veel vragen ontving ik vandaag een bevestiging van de ZA-postdienst dat mijn brief op 28 januari in Nederland arriveerde. mijn eigen poging om track & trace te volgen was niet succesvol, op de website van postNL staat \”nog niet ontvangen in Nederland\” ?? Ik belde 0900 0990 sprak tot 3 personen, referentienummers + informatie verstrekt – ze gebruiken dezelfde nutteloze website en konden of wilden me helemaal niet helpen.afgezien van het feit dat de laatste werknemer aan\’t kauwde was tijdens gesprek en ik moes telkemale vragen te herhaalden. Waar is mijn post? Dit is 1 dringend dokument die ik benodig zzm.

wanneer ik mijn brief \"online\" met PostNL kan volgen met behulp van het beschikbare referentienummer

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Berkenbosch, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. In uw bericht geeft u aan dat u een aangetekende brief uit Zuid-Afrika verwacht en kan me voorstellen dat u graag wilt weten wanneer u de zending kunt verwachten. Graag reageer ik op uw bericht. Om de status van uw zending te kunnen controleren ontvang ik graag van u de originele track&trace code van de aangetekende brief. Deze code is normaal gesproken als volgt opgebouwd: AB123456789CD. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Bruxa

5 maanden geleden - mijn originele track&trace code : RJ029254939ZA, verzonden op 22 januari 2018

Heeft op 08 februari 2018 om 11:57 geantwoord

Geachte mevrouw Berkenbosch,

Hartelijk dank voor uw reactie en de track&trace code. Ik heb op basis van deze code en ook los op uw adres gezocht naar een zending. Tot mijn spijt is er niets bekend over deze zending. Het is mogelijk dat de brief in Nederland is, maar hij is nog niet fysiek bij ons binnen. Tot het moment dat wij hem binnen hebben gekregen, kunnen wij u geen informatie geven over de status. Het spijt me dat ik u hierbij niet van dienst kan zijn.

Ik raad u aan om op de website www.internationalparceltracking.com de track&trace code (ook als het geen 3S-code is) in te voeren samen met uw postcode. Zodra het pakket bekend is (op dit moment nog niet) vindt u daar meer informatie.

Indien het te lang duurt met uw brief, kan de afzender mogelijk een onderzoek opstarten door contact op te nemen met de verzendende postorganisatie in Zuid-Afrika.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Heeft op 08 februari 2018 om 14:24 geantwoord

Ik controleer track&trace intl. website dagelijks sinds 28 januari. Daarom had ik op 05 februari contact met de afzender. zoals reeds vermeld - de afzender heeft contact opgenomen met de postorganisatie en deze bevestigd: mijn brief werd op 24 januari verzonden vanuit Kroonstad naar Welkom (regionaal kantoor) / op 26 januari na internationale zortering in Johannesburg, het zelfde dag ZA verlaat. Zodra mijn post buiten ZA is kunnen ze niets anders doen dan bevestigd aankomst in Nederland op 28 januari - waar kan het zijn?

Alle klachten die gemeld zijn door Bruxa