Klacht: PostNL neemt haar verantwoordelijkheid niet

op 27 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 17-07-2017 biedt PostNL een pakket bij mij aan tijdens kantoortijden. Tijdens kantoortijden ben ik echter niet thuis en kan bij PostNL niet aangeven dat ik tijdens kantoortijden afwezig. PostNL laat een bericht achter met een barcode en een mededeling dat ik het pakket op een PostNL-agentschap kan afhalen. Op de PostNL website kan ik met de barcode en mijn postcode het pakket niet terugvinden. Wanneer ik mij meldt bij het PostNL-agentschap kunnen zij mijn pakket niet vinden. De medewerker van het agentschap weigert zelf met PostNL te bellen, ik moet het zelf maar regelen. Na bellen van de ‘klantenservice’ kan de PostNL medewerker mijn pakket wel in haar database echter wel vinden en meldt dat het op het bewuste agentschap aanwezig moet zijn. De PostNL medewerker geeft aan dat er een ‘onderzoek’ in gesteld kan worden, maar dat wanneer het pakket getraceerd is, ik toch zelf naar het postagentschap moet komen om het pakket op te halen, PostNL zal niet bereid zijn het alsnog op een afgesproken moment bij mij af te geven. Ik zal dus, ten gevolge van slordigheid van hetzij de bezorger, hetzij de medewerkers van het agentschap zelf opnieuw bij het agentschap langs moeten gaan als het pakket uberhaupt gevonden wordt.

Tijdens het gesprek met de PostNL ‘klantenservice’ werd mij duidelijk gemaakt dat PostNL geen verantwoordelijkheid kan nemen voor slordigheden van agentschappen. Wiens verantwoordelijkheid dat wel is kon zij niet aangeven.

Tenslotte blijkt dat PostNL niet het agentschap kiest dat het dichtst bij mijn huisadres gelegen is maar een abitrair gekozen agentschap, ergens in de buurt.

In ben tevreden wanneer PostNL haar verantwoordelijkheid neemt voor de diensten die zij aanbiedt: het bezorgen van pakketten. Wanneer door de slordige afhandeling van PostNL medewerkers of medewerkers van PostNL agentschappen ik mijn pakket niet kan ophalen, ga ik er vanuit dat PostNL er voor zorg draagt dat het pakket alsnog bij mij thuis bezorgd wordt op een afgesproken tijdstip.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 27 juli 2017 om 12:59 geantwoord

Geachte heer Bosschaert,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat de bezorging van uw pakket zo moeizaam verloopt. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens zie ik dat het onderzoek naar uw zending momenteel nog loopt. Uiterlijk maandag 31 juli zal de behandelaar van het onderzoek hierover contact met u opnemen. Omdat ik verder geen inhoudelijke informatie heb over het verloop en de afronding van het onderzoek adviseer ik u dit bericht even af te wachten. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Reactie van de melder van de klacht insomniux

3 maanden geleden - Opnieuw ontving ik een postpakket via PostNL. Helaas werd het pakket opnieuw gestald bij een PostNL vestiging die zeker niet het dichts bij is, maar ook altijd gesloten wanneer ik tijd heb om langs te gaan. Ik moet het pakket binnen 14 dagen ophalen en kan het niet laten doorsturen naar een afhaalpunt dat veel dichter bij is, en openingstijden die mij het toestaan af te halen. Helaas kan ik geen e-mails aan PostNL sturen omdat zij die optie bij hun klantenservice-site niet toegankelijk. PostNL, De verzorger van communicatie tussen mensen, is zelf blijkbaar niet erg interesse om in contact te komen met haar klanten.

Heeft op 09 augustus 2017 om 23:26 geantwoord

PostNL blijft mijn pakketten bezorgen bij een afhaalpunt dat niet het dichtst bij is en dat niet open is wanneer ik de kans heb het postpakket op te halen. Bovendien kan ik niet aangeven in de Track en Trace pagina dat ik het pakket op een ander afhaalpunt wil ophalen.

Alle klachten die gemeld zijn door insomniux