Klacht: PostNL levert pakket niet af

op 09 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben aan het verhuizen en mijn provider stuurt een aansluitpakket naar mijn nieuwe adres waar net 9 dagen een huurovereenkomst heb. PostNL heeft het pakket niet afgeleverd omdat ik niet thuis was, en direct retour naar de provider verzonden, zonder een briefje in de bus te doen. Gevolg is dat niemand, en ook PostNL niet weet wat de rede is dat het pakket retour is verzonden. Dat staat op het pakketje. Nu heb ik geen telefoon en geen internetaansluiting te beschikking.

Gewenste Oplossing:

Altijd bestaande procedures volgen. Briefje in de bus, en na twee keer aanbieden op het postkantoor afhalen. Op de telefonische klachtenservice mij niet als potentiele fraudeur uitmaken omdat mijn naam nog niet op de deur staat vermeld. Schade vergoeden 4 uur uitzoeken en afhandelingskosten en 600 euro verlies aan klanten die ons niet kunnen bereiken!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 19 september 2017 om 10:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Neuts,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat uw pakket niet bij u bezorgd is, waar ik u graag mijn excuses voor aan wil bieden.

Volgens de track & trace informatie kon het pakket op 07-09 niet bezorgd worden en is deze retour afzender gestuurd. Omdat de exacte reden van retour op het pakket zelf vermeld staat, raad ik u aan contact op te nemen met de afzender voor meer informatie.

Omdat PostNL niet aansprakelijk is voor gevolgschade, kan ik u in deze situatie geen compensatie of tegemoetkoming aanbieden. Mijn excuses voor dit ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 19 september 2017 om 11:11 geantwoord

Het is fijn te horen dat PostNL excuus aan biedt,maar PostNL lost hiermee de problemen in de toekomst bij anderen niet op.
Ik verwacht dat PostNL toegeeft niet de gangbare procedures te hebben gehanteerd. Er dient ten alle tijden op lokatie te worden afgeleverd (wat niet gebeurd is). Bij afwezigheid dient een briefje in de bus te worden gedaan (wat niet gebeurd is). Een tweede poging met bij afwezigheid een briefje in de bus afhalen postkantoor (wat niet gebeurd is) Bij niet afhalen retour afzender. Ik wil graag horen dat medewerkers geen eigen procedures mogen verzinnen en bovenstaande dienen uit te voeren. Alleen dan gaat het ook in de toekomst goed.

Alle klachten die gemeld zijn door JMNeuts