Klacht: POSTNL leverd niet

op 19 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens de track and trace ligt er al sinds 23 april een pakket in hun hub.
Ik begrijp dat het druk is, 3 weken om een pakket te bezorgen is echt absurd.

Bezorg het pakket

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Ik snap inderdaad dat u graag deze zending snel ontvangt. Helaas is de Track Trace code die u stuurde niet één die bekend is in ons systeem. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- de juiste Track Trace code (binnenlandse zendingen beginnen met 3S, buitenlandse zendingen lijken op LX123456789NL)Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht ntraas

4 maanden geleden - Beste Klantenservice,zoals verwacht het gebruikelijke antwoord het zit niet in ons systeem. Als men niks inscanned zal het ook nooit in het systeem komen. Volgens de track and trace: https:t.17track.netennumsLVS2016933312967149N1LVS2016933312967149N1In TransitBelgium Bpost International Unknown 2020-04-23 15:17Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days.Destination Origin - Cached time: 2020-05-18 09:59:58 (GMT02:00) 2020-04-23 15:17 Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days.2020-04-23 05:56 Departure to country of destination2020-04-23 02:17 Parcel is handled2020-04-17 13:00 Arrival at export hub2020-04-16 08:20 Item is ready for transport2020-04-16 07:20 Item is announced bpost received the informationVerder volgens de track and trace van BPOST, is het pakket 23 april bij POSTNL aangekomen.http:www.bpost2.bebpostinternationaltrack_tracefind.php?searchslngentrackcodeLVS2016933312967149N1Your search result(s): Barcode number: LVS2016933312967149N1 Date - Time Place Status 16-04-2020 07:20:36 Item is announced bpost received the information 16-04-2020 08:20:36 Item is ready for transport 17-04-2020 13:00:36 Arrival at export hub 23-04-2020 02:17:13 Parcel is handled 23-04-2020 05:56:09 Departure to country of destination 23-04-2020 15:17:08 Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days. New search

Heeft op 19 mei 2020 om 12:42 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Graag informeer ik u.

Door middel van de door u meegestuurde gegevens heb ik tot mijn spijt geen informatie kunnen vinden in ons interne Track en Trace systeem. Mogelijk wordt het pakket verwerkt als briefpostzending en is hij daardoor niet verder te traceren.

Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus en het feit dat er meer pakketten verstuurd worden is het drukker dan normaal. De verwerking van pakketten, zowel binnen Nederland als internationaal, kan langer duren dan gebruikelijk.

Indien de levering van uw zending te lang duurt raad ik u aan contact op te nemen met de afzender. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de verzendende postorganisatie in het land van verzending. Afhankelijk van de bijbehorende voorwaarden kan de afzender eventueel vanuit zijn of haar eigen postorganisatie een onderzoek laten instellen om de situatie te onderzoeken. U bent klant van de afzender en heeft met hem of haar een overeenkomst over de levering van uw aankoop. De verzender kan u daarom helpen met een oplossing indien de levering niet naar wens verloopt.

PostNL Klantenservice

Heeft op 19 mei 2020 om 12:48 geantwoord

\"Mogelijk wordt het pakket verwerkt als briefpostzending en is hij daardoor niet verder te traceren\"

Dat is nog steeds geen excuus dat \"briefpost\" er meer dan 3 weken overdoet.
Ik begrijp dat de verzender een case kan openen, maar hoe je het ook draait of keert het pakket ligt ergens bij jullie in jullie hub.
Dus dat het na 3 weken nog niet is ingescanned ligt geheel aan PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door ntraas