Klacht: postnl laat niet weten dat pakket is aangekomen en zend het retour

op 29 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een pakket besteld vanuit china. Deze was blijkbaar in NL aangekomen en de postnl heeft niks laten weten. Ik ben er zelf achter gekomen dat ze hem weer retour hebben gestuurd. Ik heb contact gehad met post nl en deze zegt dat er bij hun iets is misgegaan dat ik daardoor geen ophaalbericht heb gehad. Ik moest volgens hun maar contact opnemen met de verzender om het pakket opnieuw te laten verzenden. Dit kan maar er moet dan wel opnieuw verzendkosten betaald worden. Dus door een fout bij post nl moet ik weer betalen dit vind ik onjuist!

Gewenste Oplossing:

Als ik de verzendkosten retour krijg die ik kwijt ben om het pakket opnieuw te laten verzenden

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw van Eekeren, Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket heeft besteld vanuit China en dat deze helaas weer retour is gestuurd. U heeft al contact gehad met de klantenservice van PostNL en aangegeven dat er geen briefje is achtergelaten door de bezorger. Mijn excuses hiervoor natuurlijk, dit is niet netjes geweest. Zoals is aangegeven, is het niet mogelijk om u te vergoeden in de gemaakte kosten. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is dan ook uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden. U heeft dus geen recht op een schadevergoeding. Hopelijk kan de afzender hierin wat voor u betekenen en de zending opnieuw naar u toesturen. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 29 juli 2016 om 15:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw van Eekeren,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Wij hebben hier een reactie op gegeven, helaas kunnen we verder niets meer betekenen.
Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: https://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Heeft op 29 juli 2016 om 19:29 geantwoord

Slecht oplossing. Postnl maakt een fout en de ontvanger mag het oplossen. Ga voortaan maar DHL aanprijzen die heeft tenminste wel het fatsoen hun fouten op een goede manier op te lossen.

Alle klachten die gemeld zijn door Denise van Eekeren