Klacht: PostNL kan niet lezen!!!

op 18 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 6 juni kreeg ik een brief van PostNL over een poststuk waar ik mogelijk douana belasting voor zou moeten betalen, omdat het een pakket van buiten de EU zou zijn. Ik moest een formulier invullen over wat er in het pakket zat en een aankoopbon meesturen, maar ze gaven geen informatie over de afzender. Omdat ze schreven dat het buiten de EU kwam, dacht ik dat het mijn kruidensupplement uit India was. Als PostNL mijn formulier en de aankoopbon op de juiste manier in behandeling hadden genomen, hadden ze kunnen zien dat er iets niet klopte! 10 dagen later kon ik het pakket ophalen en moest ik 14,65 euro betalen, anders kreeg ik het niet mee. Ik zag daarna pas dat het uit Duitsland kwam! PostNL kan niet lezen! Ik kreeg de factuur mee van de 14,65 euro en daar staat op dat het pakket uit China afkomstig was. Ze lieten mij daar 10 dagen op wachten en douane belasting betalen voor uit iets binnen dat binnen de EU afkomstig was! Het is een schande!

PostNL moet mij 14,65 euro terugbetalen!
PostNL moet de betreffende medewerkers ontslaan!
PostNL moet leren om de post correct en op tijd te bezorgen!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 juni 2016 om 08:59 geantwoord

Geachte mevrouw Warnink,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u inklaringskosten heeft moeten betalen voor een zending afkomstig uit Duitsland. Ik begrijp dat u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.

Indien u van mening bent dat u ten onrechte kosten heeft moeten betalen voor een zending waarbij dit niet nodig zou zijn kunt u bezwaar indienen. U kunt binnen 6 weken na ontvangst van uw pakket schriftelijk bezwaar maken tegen de hoogte van de berekende BTW en/of invoerrechten. Stuurt u dan ook een bewijs mee, waaruit de waarde blijkt van de zending em het land van herkomst. Uw bezwaar kunt u richten aan:

PostNL Pakketten
KR-SCIP
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden

U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft op 18 juni 2016 om 12:20 geantwoord

PostNL heeft op 6-6-2016 een brief gestuurd waarin werd gemeld dat het om een pakket van buiten de EU ging. PostNL gaf geen info over de afzender, dus daar moest ik maar naar raden. Het is dus de fout van PostNL dat ik een aankoopbon van iets uit India instuurde. Het pakket uit India heb ik nog steeds niet ontvangen, maar een pakket uit Duitsland! Ik moest 14,65 euro betalen voor iets binnen de EU en PostNL moet dat terugbetalen! Als ik een bezwaar schrijf dat wordt doorgestuurd aan de douane, zal de douane niets terugbetalen, want het is de fout van PostNL. Ik heb begrepen dat de administratiekosten nooit worden terugbetaald, dus wat heb ik eraan? Dat PostNL heel veel fouten maakt, blijkt ook nog eens uit dat ze op de factuur China schrijven! Dat betekent dat ze willekeurige landen op pakketten schrijven en je niets meer kunt ontvangen voordat je eerst hoge bedragen moet betalen! Ik heb overal foto's van gemaakt en overal staat hetzelfde referentienummer op! Waar kan ik die naartoe sturen en kijk voor uzelf!

Alle klachten die gemeld zijn door Suikerpatient