Klacht: PostNL is mijn pakket kwijtgeraakt

waylong op 14 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vorige week via marktplaats iets besteld wat afgelopen maandag (6 september) geleverd zou worden. Mijn vader had het pakket per ongeluk geweigerd.
Contact opgezocht met PostNL (was niet makkelijk). Uiteindelijk iemand aan de lijn gehad die aangaf dat ze een melding zou maken en alsnog ervoor zorgt dat het pakket geleverd zou worden.

Vanaf dat moment kreeg ik in mijn track en tracé de melding “de bezorger is onderweg”. Op 10 september had ik die melding nog steeds maar helaas nog niks ontvangen. Opnieuw contact opgezocht met PostNL (via Facebook met Kevin en Sven van PostNL) en die zeiden het volgende:

Als je pakket zoek is kun je als verzender een onderzoek laten starten. Omdat ik de ontvanger ben moet ik contact opzoeken met de verzender.

Meerdere malen aangegeven dat de ontvanger niet meer reageert op marktplaats en het pakket onbekend heeft verstuurd, gezien mijn enige gegevens zijn zou ik dat ook moeten kunnen toch?!

Maar PostNL weigert mij te begrijpen en houden zich niet verantwoordelijk voor mijn pakket. Diep teleurgesteld..!

Ik zou graag mijn pakket alsnog willen ontvangen of het gehele bedrag vergoed krijgen van het pakket

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - de tracking code van het betreffende pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht waylong

1 jaar geleden - Goedemorgen PostNL, Bij deze de tracking gegevens: 3skaba540332218 Met vriendelijke groet, W.G

Heeft op 14 september 2021 om 11:26 geantwoord

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Ik begrijp dat u de zending die geweigerd is toch nog wenst te ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u het wilt aanpassen omdat uw vader het pakket per abuis heeft geweigerd. Graag reageer ik op uw bericht.

Als u een pakket weigert aan te nemen, dan gaat het pakket retour afzender. Het is helaas niet mogelijk om de zending opnieuw op uw adres aan te bieden, Uitzonderingen kunnen wij hierop niet maken. Mijn excuses hiervoor. Ik adviseer u opnieuw contact op te nemen met de afzender van het pakket voor een oplossing. Ik hoop oprecht dat u samen met de afzender tot een gepaste oplossing kunt komen.

PostNL Klantenservice

waylong

Heeft op 14 september 2021 om 11:43 geantwoord

In mijn beschrijving geef ik duidelijk aan dat de verzender onbekend is ivm marktplaats. Ik kies juist voor dit platform in de hoop geen automatische reactie te krijgen zoals voorheen..

Reactie van de melder van de klacht waylong

1 jaar geleden - Dit probleem is niet opgelost. Op naar de volgende klachten site 👍

Alle klachten die gemeld zijn door waylong