Klacht: PostNL is klant onvriendelijk en claimt dat ontvanger pakket weigert

Coen Klacht PostNL op 08 november 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb enkele maanden geleden een pakket opgestuurd vanuit Australië.
Dit is aangekomen in Nederland maar PostNL heeft dit pakket nooit thuis geleverd. Dit pakket is door PostNL als geweigerd gemarkeerd en terug gestuurd naar Australië voor mij dus dubbele kosten.
Ik wilde dit bespreken met PostNL via chat en sprak hier met Sandra die erg onvriendelijk en onredelijk is. Volgens haar het probleem van de post in Australië maar ik vind het een schandaal dat PostNL zomaar geweigerd invult en dan het probleem bij een ander legt. Sandra was niet behulpzaam, absoluut niet vriendelijk en in mijn ogen zelfs onredelijk.

Ik ben tevreden als ik het geld terug krijg zonder dat ik zelf alles opnieuw moet regelen met Australië.
Daarnaast heb ik het pakket opnieuw verzonden en graag zou ik bewijs willen krijgen dat het in Nederland is met een leverdatum zodat dit niet opnieuw gebeurt.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 08 november 2017 om 15:44 geantwoord

Geachte heer Mulder,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent, omdat een door u verstuurd pakket uit Australië niet is aangekomen in Nederland. Ik begrijp dat u contact heeft gezocht met onze klantenservice via de chat en dat u ontevreden bent over de manier waarop u bent geholpen. Graag reageer ik op uw bericht.

Hoewel ik begrijp dat u de fout bij ons zoekt, moet ik u teleurstellen. Net als mijn collega Sandra kan ik u hier niet verder mee helpen. Dit wil niet zeggen dat wij geen fout hebben gemaakt. Dit moet blijken uit onderzoek. Echter kunnen wij u hier niet verder mee helpen. Sorry voor het ongemak. Ik geef u hier graag wat meer informatie over.

U heeft het pakket via de Australische postorganisatie verstuurd. Dit betekent dat u een overeenkomst bent aangegaan met deze organisatie en dat deze organisatie uw aanspreekpunt is wanneer er iets fout gaat. Als een pakket in Nederland retour wordt gestuurd, kan uit de scans die zichtbaar zijn niet worden opgemaakt wat de daadwerkelijke reden van het retour sturen is. Dit staat op het pakket zelf. Als dit niet op het pakket staat aangegeven bij ontvangst, kunt u hierover contact opnemen met de Australische postorganisatie. Zij kunnen onderzoeken waarom het pakket retour is gestuurd. Mochten er vragen zijn voor ons, dan zal het Australische onderzoeksteam contact opnemen met ons onderzoeksteam. Als hieruit blijkt dat het pakket met onterechte redenen retour is gestuurd, is de Australische postorganisatie verantwoordelijk voor het aanbieden van een schadevergoeding aan u. U heeft namelijk een overeenkomst afgesloten met de Australische postorganisatie en niet met ons.

Als u er zeker van wil zijn dat een pakket in Nederland is bezorgd op het adres van de geadresseerde, kunt u de website www.internationalparceltracking.com in de gaten houden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Coen Klacht PostNL

Heeft op 08 november 2017 om 16:29 geantwoord

Beste PostNL

De reden dat ik een klacht indien is omdat het pakket wel aangekomen is in Nederland maar dat het hier door de postbode als geweigerd is teruggezonden. Wij hebben echter nooit het pakket gezien of zelfs de kans gehad dit te weigeren. Ook hebben wij geen hulp of schoonmaakster die zich zou kunnen vergissen in dit pakket. Er kan dus echt niet door iemand geweigerd zijn.

Toen ik dit bij uw collega aangaf kreeg ik een erg negatieve reactie en de boodschap dat wij dit toch zelf hebben fout gedaan.

Met vriendelijke groeten

Coen Mulder

Alle klachten die gemeld zijn door