Klacht: PostNL heeft niet aangebeld, maar zegt me te hebben gemist

op 29 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik zit vandaag echt op een pakket te wachten. Binnen door PostNL aangegeven tijdvak thuis gebleven, zo ongeveer achter de deur gezeten. Niets!
Lees ik op track en trace dat ze om 2 uur langs geweest zouden zijn…… Niet aangebeld, ook geen briefje in de bus. dus?????? Misschien toch niet langs geweest maar mij nu wel pas morgen ergens iets op laten halen? Voor mij te laat!

Gewenste Oplossing:

Als ik vanavond alsnog het pakketje krijg ( of desnoods vanavond of morgenochtend om 8 uur op kan halen op plaatselijke postkantoor).

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht M Schaafsma

4 maanden geleden - Aanvullend mijn reactie pakket vanmorgen bij postkantoor, dat is dus opgelost. Kostte me wel €1,95 extra. Raar dat ik dat moet betalen als een bezorger niet thuis heeft bezorgd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 29 augustus 2016 om 13:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Schaafsma,

Uit uw bericht begrijp ik dat er bij de eerste bezorgpoging niet is aangebeld en geen niet-thuis bericht is achtergelaten. Dit is uiteraard niet de bedoeling, mijn excuses hiervoor.

Voor het extra vroeg ophalen van een pakket vragen wij inderdaad een vergoeding, omdat het pakketje dan opnieuw het sorteringsproces door moet en er extra handelingen verricht moeten worden. Ik heb een klacht aangemaakt voor het niet aanbellen en achterlaten van een bericht, zodat de bezorger hierop wordt aangesproken en dit niet weer voorkomt. Deze klacht staat geregistreerd onder casenummer: 03087312. U ontvangt hier geen terugkoppeling over, maar u kunt er op vertrouwen dat dit juist wordt afgehandeld. Mocht dit onverhoopt weer gebeuren, dan hoor ik het graag.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door M Schaafsma