Klacht: PostNL handeld geen klachten af!

op 15 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Van de week ging ik een pakketje versturen. Ik bekeek de tarieven op de website via mijn mobiel voor ik vertrok. Op marktplaats was aangegeven dat dit 6,50 euro zou zijn, op postnl.nl heb ik niet de informatie kunnen vinden van deze kosten (en nee, ik heb niet de hele website afgezocht, een google opdracht moet voldoende zijn waarna je direct bij DE pagina moet komen waar de informatie staat).

Klantenservice van postnl schiet mega tekort. Via de telefoon kwam ik niet verder dan informatie ACHTERAF, nadat ik meer had moeten betalen dan ik vooraf dacht. Er is geen klachtenformulier en zowel via telefoon als facebook weigeren ze je klacht af te nemen.

Ook eerdere klachten via facebook, die betrekking hadden op een niet (goed) werkende track en trace qua bezorgtijd veranderen, zijn nooit opgepakt. Daar heb ik ook naar gevraagd, meerdere keren, via Facebook, maar ze weigeren hun werk goed en volledig te doen en hebben hier nooit antwoord opgegeven. Ik ben het tevens ZAT om telkens maar mijzelf te moeten herhalen.

Klachten horen behandeld te worden als KLACHTEN postnl en dienen serieus genomen te worden, oude klachten zijn nooit behandeld, en deze weigeren jullie op te nemen als klacht!
Dus, jullie dienen alle klachten die ik heb gedaan op te nemen als klacht. Waarom is er niet gewoon een klachtenformulier? Waarom is het overigens zo enorm lastig om contact met jullie op te nemen? Waar is een contactformulier? Waarom laten jullie mensen zich tig keer herhalen en reageren jullie raar als iemand er genoeg van heeft om zichzelf de HE-LE tijd te herhalen omdat JULLIE geen volledige reactie geven en omdat JULLIE klachten niet in behandeling nemen (dat is onbeschoft gedrag).

Zie mijn screenshots via facebook (hier kan ik er maar één toevoegen dus dat schiet niet op). VERTEL MIJ waar de informatie staat van wat het kost bij het postkantoor bij deze tarieventabel?

Kort samengevat ben ik tevreden als:
- postnl eindelijk eens hun werk goed en volledig gaat doen, en niet zulke struisvogels spelen die hun kop in het zand steken
- Ik wil dat 3 klachten aangemaakt worden en behandeld worden als klacht i.p.v. een 'vraag', door een speciale afdeling, de klachtenafdeling (hopelijk hebben ze die, het lijkt erop van niet)
- De compensatie van wat ik extra moest betalen spreekt voor zich, maar inmiddels verwacht ik ook excuses van de facebook personen voor het niet behandelen van mijn inmiddels 3 openstaande klachten; dit gaat over JAREN van klachten die niet zijn opgepakt als klacht dus een bosje bloemen mag er ook wel vanaf!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 februari 2018 om 13:16 geantwoord

Geachte mevrouw De Kruijff,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent over uw contact met onze klantenservice. Mijn excuses hiervoor.

We hebben inderdaad geen contactformulier op de website. Ik kan ook niet aangeven of dit formulier nog terug zal komen. Maar u kunt ons ook telefonisch, schriftelijk of via chat bereiken.

U kunt de tarieven voor pakketten hier vinden;

Wanneer u een standaard pakket op het postkantoor aanbiedt dan is dit € 6,95 (tot 10 kg). Wanneer u online een pakket zelf verzendklaar maakt en een label uitprint dan is dit goedkoper, vandaar dat u dan het tarief ziet van € 6,50. Zie ook; https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/direct-pakket-versturen/

Als u verbeterpunten heeft wat betreft onze website dan kunt u gebruik maken van de blauwe feedback knop. Dit komt dan direct terecht bij de verantwoordelijke afdeling. Maar u kunt de tarieven direct vinden wanneer u kiest voor het kopje pakket versturen.

Ik kan u geen compensatie aanbieden of bloemen aanbieden. Wanneer u gebruik wilt maken van het goedkopere tarief dan kunt u het pakket de volgende keer via onze website verzendklaar maken.

Wij kunnen het tijdvak dat zichtbaar is in track en trace nooit helemaal garanderen, dit is een indicatie en het kan gebeuren dat een chauffeur door omstandigheden eerder of later is. Uiteraard wordt hier achter de schermen naar gekeken om het tijdvak in de toekomst beter weer te kunnen geven.

Heeft op 15 februari 2018 om 14:27 geantwoord

Nee achter de scheramen doen jullie blijkbaar niets aan verbetering, in de loop der jaren is namelijk niets verbeterd en heb ik nooit terugkoppelingen gehad. Niet liegen postnl

Alle klachten die gemeld zijn door iamsas777