Klacht: PostNL graaft eigen graf

op 17 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al zolang ik me kan herinneren worden de postzegels ieder jaar duurder. Inmiddels versturen er nog maar heel weinig mensen post. Postnlblijft zijn tarieven verhogen en sinds kort zijn er ook ineens een heleboel brievenbussen verdwenen.
Concurrent Sandd biedt voordeligere zegels voor ‘post zonder haast’.
Het zou mij niet verbazen als PostNL binnen enkele jaren helemaal geen post meer verzorgd. En dit komt vooral omdat het bedrijf zichzelf om zeep helpt. Als je je diensten steeds duurder maakt en ook nog een besluit om het aantal brievenbussen flink in te perken, moet je niet raar opkijken als de post ineens heel erg slinkt. Hoe moeten alle invaliden en oude bejaarden hun post in de bus gooien? En als je dan toch al veel verder moet om een brievenbus te vinden dan kan je net zo goed naar een inleverpunt van Sandd gaan.
Dat is in ieder geval wat ik vanaf nu zoveel mogelijk ga doen. Eigen schuld dikke bult PostNL jullie graven eigen graf.
En het standaard antwoord van PostNL is dat ze de tarieven mogen verhogen van de overheid.
Het feit dat het mag, wil nog niet zeggen dat het moet/ dat het verstandig is…!
Ik wens dan ook geen standaard teksten meer te ontvangen van PostNL waarin zogenaamd wordt uitgelegd waarom ze de tarieven verhogen.
Straks bezorgen jullie alleen nog pakketjes totdat die dienst ook is weg geconcureerd…

Ik vrees dat het al te laat is.
Een persoonlijke reactie zou netjes zijn. En gezien ik al jaren een goede klant ben van postnl, lees: iemand die veel post verstuurd en postzegels besteld bij de Collect Club, vind ik een cadeau/ tegoedbon wel op zijn plaats.
Ik meen namelijk wat ik zeg over het minderen met post versturen via PostNL. Heb zojuist postzegels(waaronder kerstzegels) besteld bij Sandd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 december 2017 om 14:46 geantwoord

Geachte mevrouw Pommerel,

Hartelijk bedankt bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u teleurgesteld bent in onze dienstverlening. Graag wil ik dit toelichten.

Omdat er steeds minder post in Nederland verstuurd wordt, zal het aantal brievenbussen verminderd worden. We hebben op dit moment te veel brievenbussen in verhouding met de post die verzonden wordt. We proberen brievenbussen op plekken te plaatsen waar veel mensen komen. Zoals bij een supermarkt, winkelgebied of PostNL locatie.

De tariefwijziging is noodzakelijk vanwege de inflatie en de aanhoudende krimp van de postmarkt. Met tariefverhogingen en onze kostenbesparingen kunnen we de post betaalbaar houden in deze sterk krimpende markt. Het voordeel van de postzegels met een cijferaanduiding is dat deze na een tariefswijziging geldig blijven.

Uiteraard wil ik u bedanken dat u al deze jaren klant bij ons bent geweest. Ik heb echter niet de mogelijkheid om u een cadeau of tegoedbon aan te bieden.

Heeft op 22 december 2017 om 22:23 geantwoord

Mijn mening over PostNL die eigen graf graaft blijft staan/ is bevestigd.
Er is niks opgelost want de dingen blijven zoals ze zijn. Het wordt alleen maar erger > Jaarlijkse tarief verhoging, personeel dat slecht behandeld en onderbetaald wordt m.u.v. van de hoge functies natuurlijk... Er zal steeds minder post worden verstuurd. Mede door de dure zegels en minder brievenbussen. En hoe onhandig is het om vlak voor de Kerst de brievenbussen we te halen? Helemaal niet handig! Ik stond in de rij met mopperende mensen om post in een overvolle brievenbus te proppen. Want dat krijg je als je vlak voor Kerst jezelf nog onbereikbaarder maakt...
Had dan in ieder geval gewacht tot na de decemberzegel periode.

Alle klachten die gemeld zijn door Objectiona