Klacht: postnl cargo beweert dat ze aan de deur waren maar dat klopt niet want ik was wel thuis

op 21 oktober 2011 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had vandaag 21/10 een bezorgafspraak met postnl cargo voor een pakket dat ik bij de wehkamp had besteld. Om 7.55 ontving ik van extra@home een sms dat mijn pakket tussen 12.05 en 14.05 geleverd zou worden. Om 12.22 ontving ik van postnl cargo een sms dat de chauffeur om 12.22 (vreemd)bij mij zou zijn. Ik stond voor het raam te wachten maar geen postnl. op mijn computer kreeg ik vervolgens een mail dat postnl bij mij aan de deur was maar er was niemand thuis. Mail ontvangen om 12.23. Ik vind het knap dat iemand die om 12.22 bij mij aan de deur is, moet uitstappen met pakket en vervolgens moet aanbellen ook binnen een minuut een mail stuurt dat er niemand thuis is. Krijgt men niet de kans om de deur te openen? Ook is het volgens mij normaal dat er bij geen gehoor een kaartje in de brievenbus wordt achtergelaten. Er lag niets in mijn bus. Toen ik vervolgens met het nummer in mijn mail belde en vertelde dat er niemand aan de deur was werd ik tien minuten in de wacht gezet. Vervolgens vertelde de telefoniste mij dat de chauffeur zei dat hij wel was geweest en mij ook had gebeld. Ook dit klopt niet want ik heb geen telefoontje ontvangen. Ik kan namelijk op mijn Iphone alle inkomende, uitgaande en gemiste oproepen zien. Ook vreemd dat ik alle smsjes en de mail wel heb ontvangen maar nou net zijn telefoontje niet!
Ik had speciaal vrij genomen voor deze bezorging (kost geld). Mijn verzoek was of de chauffeur aub vandaag nog kon leveren want ik was speciaal thuis gebleven maar de telefoniste zei dat dat onmogelijk was want hij zat niet meer op mijn route en dat ze maandag pas weer konden komen. Aangezien postnl alleen van maandag tot vrijdag van negen tot zes levert en ik als klant geen invloed heb op de tijd was ik volgens haar verpicht weer een vrije dag op te nemen. U snapt natuurlijk dat dat niet kan.
Ik sta vesteld van de manier waarop dit gegaan is. De telefoniste bracht het zo dat ik als volwassen vrouw stond te liegen want als de chauffeer zei dat hij was geweest dan was dat zo en wel meer mensen zeggen dat ze thuis zijn en dat is niet zo. Zij heeft vervolgens het gesprek verbroken door in mijn oor op te hangen. Schandalig!!! Wat moet ik nu? Ik heb een vrije dag genomen en mijn pakket is niet bezorgd en ik heb geen andere keus dan weer vrij te nemen anders heb ik pech! Het was verder onmogelijk om iemand anders dan de telefoniste te spreken. Ik kon niet bij een klantenservice of iets dergelijks terecht. Dit komt met name omdat ik geen trackingnummer van mijn pakket heb gekregen.

Volgens wehkamp levert postnl wel degelijk na zes uur. Ik hoef dan geen vrij te nemen. Of men regelt het zo dat ik een tijdstip mag uitkiezen wanneer mjn pakket geleverd kan worden vanwege het niet nakomen van de afpraak. Ik ben namelijk op woensdag vroeg vrij. Anders rest er niets dan mijn geld terug te krijgen van wehkamp. Ik heb ook op hun ruim vier weken moeten wachten voor een product waar een levertijd van twee weken op staat.

Alle klachten die gemeld zijn door snoopy2101