Klacht: PostNL bezorgt niet en doet niets om het op te lossen

op 04 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had iets op marktplaats.nl gekocht en dat is mij verleden week toegestuurd, en ik heb daarvan de track trace code ontvangen.
Een week later is het nog steeds niet bezorgd.

Ik heb dus contact met PostNL opgenomen, maar zij delen mij mede dat zij helemaal niets voor mij gaan doen, omdat ik de ontvanger ben en niet de verzender. Ik moet van PostNL contact op nemen met de verzender, daar zullen ze dan iets voor doen.

Dat vind ik ongelooflijk, het zou niet uit mogen maken wie het probleem meldt, PostNL moet er achteraan gaan en het oplossen.
Hun argument is dat als er schadevergoedingen betaald moeten worden dan doen ze dat aan de verzender want die is hun klant.
Maar zo ver is het helemaal niet. De enige vraag die ik had was dat ze uitzoeken wat er met mijn pakket gebeurd is en wanneer het eindelijk bezorgd wordt. Maar dat weigeren ze te doen.

Ik heb toch maar contact opgenomen met de verzender, en die was daar helemaal niet blij mee. Hij probeerde mij eerst af te schepen met je moet bij PostNL zijn en heeft met veel tegenzin en gezeur uiteindelijk toch een klacht ingediend bij PostNL.

Dit zou allemaal niet nodig moeten zijn. PostNL moet gewoon uitzoeken waar dat pakket is, ongeacht of de verzender of de ontvanger dat vraagt. Als blijkt dat er schadevergoedingen moeten worden betaald kunnen ze altijd nog de verzender benaderen.

PostNL moet hun klant-onvriendelijke handelswijze veranderen. Als de ontvanger van een pakket vraagt waar het blijft dan moeten ze hun onderzoek daarnaar starten en de ontvanger niet dwingen contact met de verzender op te nemen.
Die verzender zit daar helemaal niet op te wachten en doet hier heel erg moeilijk over, in mijn geval. Maar hij kan ook anderszins onbereikbaar zijn, twee maanden op vakantie, ziek of overleden, noem maar op. En dan kun je helemaal niets meer want PostNL doet helemaal niks. Dat moet veranderen.

Totdat dit veranderd is zal ik PostNL boycotten. Ik koop niets meer op het internet als het met PostNL verzonden moet worden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 september 2018 om 14:42 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Thijsse,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u erg teleurgesteld bent vanwege het feit dat uw pakket niet is bezorgd en kan me voorstellen dat u hier als geadresseerde een klacht over wilt indienen. Graag reageer ik op uw bericht.

Omdat u de TrackTrace code niet mee heeft gestuurd in uw bericht kan ik helaas de huidige status niet voor u nakijken. De afzender is onze opdrachtgever en is de betalende partij, hij heeft ons de verzendkosten betaald om het pakket te bezorgen en heeft daarmee een overeenkomst met ons. U heeft een overeenkomst met de afzender over uw aankoop en heeft hem de verzendkosten betaald. Voor het eventueel starten van een onderzoek en voor een vergoeding van de kosten zal ik u toch moeten adviseren contact te houden met de afzender, ik kan hierin geen actie voor u ondernemen. Ik hoop uiteraard dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen. Mijn excuses voor de overlast die u heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Heeft op 04 september 2018 om 23:03 geantwoord

Niet akkoord. Opnieuw zegt u dat ik contact moet opnemen met de verzender. Dat de afzender de betalende partij is doet helemaal niet ter zake. Hij zit niet op dat pakket te wachten, maar ik wel. U zegt precies hetzelfde nog een keer, namelijk dat u de ontvanger in de kou laat staan!!!
U heeft het ook over een vergoeding van kosten, ik heb al uitgelegd dat het daar helemaal niet over gaat. U moet alleen maar uitzoeken waar dat pakket blijft; als er vergoed moet worden kunt u altijd nog contact met de afzender opnemen.
Ik heb u ook al gezegd dat de verzender heel erg moeilijk doet, en dat er allerlei ander reden kunnen zijn waarom contact met de afzender niet kan. En toch blijft u herhalen dat u er contact met de verzender opgenomen moet worden en dat u helemaal niets gaat doen.
Het is een schande!
U vergeet gemakshalve ook maar dat de afzender in 9 van de 10 gevallen in opdracht van de ontvanger handelt; de ontvanger is dus uw eigenlijke klant!
Ik ga PostNL vanaf nu volledig boycotten, voor zover mogelijk.
Ik zal nergens meer iets bestellen dat met PostNL verzonden moet worden want u laat uw klanten gewoon in de kou staan!!
PS: de status hoeft u niet na te kijken, dat kan ik zelf zien. Die is nog steeds 'Bezorg moment nog niet bekend', al een week. Ik wil graag dat u uitzoekt waarom en wanneer hij eindelijk bezorgd gaat worden, maar dat gaat u niet doen. En daar lusten de honden geen brood van, zo slecht is dat.

Reactie van de melder van de klacht etienne_thijsse

3 maanden geleden - Dit is helemaal geen oplossing, voor de duidelijkheid. Jullie herhalen gewoon weer hetzelfde mantra.

Alle klachten die gemeld zijn door etienne_thijsse