Klacht: PostNL app info niet betrouwbaar

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Postnl probeert goede service te bieden door via MijnPostNL en een bijbehorende app mij te informeren over leverdatum/tijd van pakketten die ik ontvang. Soms kloppen de tijden, maar soms ook niet. Vandaag zou er een pakket bezorgd wordcen tussen 13:30u en 17:30u. Daarvoor had ik geregeld dat er iemand thuis was. Staat de bezorgen al op kwart voor elf voor de deur. Toevallig was er iemand thuis, maar voor hetzelfde geld niet en dan weer het circus dat pakketten ongevraagd bij buren worden afgegeven, wat ik absoluut NIET wil. Het is deze keer dus toevallig goed gegaan, maar accurate informatie en een klantenwens van NIET bij buren bezorgen opvolgen zou prettig zijn (en niet verschuilen achter hun eigen regels dat zij het recht hebben bij buren af te geven….hoezo klant voorop stellen)

Gewenste Oplossing:

Wanneer de informatie in Mijn Postnl accuraat is en wanneer ik vraag of een apkket niet bij buren wordt afgegeven, dit ook daadwerkelijk niet gebeurt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 19 september 2017 om 12:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Wickenhagen,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. In uw bericht geeft u aan dat uw pakket niet binnen het aangegeven tijdvak is aangeboden waardoor u de bezorger mis bent gelopen. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent, graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is daarom altijd een indicatie. Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is door het tijdvak aan te passen wanneer blijkt dat deze regelmatig niet gehaald wordt. Veel zendingen mogen bij buren worden afgeleverd, het is echter uiteindelijk aan de bezorger om te beslissen of hij het pakket bij de buren bezorgt of het pakket weer meeneemt voor een tweede bezorgpoging. Alleen indien het om een aangetekende zending gaat of om een pakket met vermelding van ’alleen huisadres’ mag het pakket niet bij buren worden aangeboden. De afzender kiest de verzendwijze en bepaalt hiermee onder welke voorwaarden een pakket moet worden geleverd. Indien u het niet prettig vindt wanneer zendingen bij buren kunnen worden afgeleverd adviseer ik u dit door te geven aan de afzender zodat zij hier rekening mee kunnen houden bij het verzenden van uw pakket.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 19 september 2017 om 12:35 geantwoord

Zoals gewoonlijk legt postnl het probleem lekker terug bij de klant en bekommert zicht nauwelijks om het leveren van service.

Alle klachten die gemeld zijn door mickwick