Klacht: postmachtiging

op 18 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

heb vernomen dat postmachtigingen niet meer bestaan voor particulieren. Gaan voor langere tijd naar buitenland. Houdt in dat eventuele aangetekende post gedurende die hele tijd niet door iemand anders in ontvangst kan worden genomen. Of postpakketen niet meer kunnen worden afgehaald met alle gevolgen vandien. Uw medewerker beweerde dat er geen andere oplossing is anders dan dat geadresseerden moeten tekenen en zij niet iemand kunnen machtigen. Hoe lost u dat op

Postmachtiging weer in ere herstellen. Eenvoudig en absoluut niet gecompliceerd. Heb gezien dat zakelijke postmachtingen nog wel kunnen worden besteld. Waarom niet voor particulieren

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 juni 2016 om 08:30 geantwoord

Geachte mevrouw Lopez – de Knijff,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U heeft een vraag over een postmachtiging. Graag geef ik u een toelichting.

Als u zelf niet in staat bent om uw aangetekende brief of pakket op te halen, kan iemand anders dit uiteraard voor u doen. U heeft dan de kennisgeving nodig die u in uw brievenbus heeft gekregen. Op de achterkant van de kennisgeving vult u de naam in van de gemachtigde en zet u uw handtekening. De gemachtigde kan vervolgens met de kennisgeving en zijn eigen legitimatie naar het afhaalkantoor gaan om uw zending af te halen. Indien u geen kennisgeving heeft gekregen dient de gemachtigde uw naam, adres en postcode te kunnen noemen om de zending voor u af te kunnen halen. Ook dan moet de gemachtigde zijn of haar eigen legitimatie meenemen. Ook op deze manier kunt u iemand machtigen een zending voor u af te halen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Heeft op 18 juni 2016 om 13:15 geantwoord

Het gaat erom dat mensen die voor langere tijd naar het buitenland gaan die kennisgeving niet kunnen tekenen. Mag bijv. De buurman met de ongetekende kennisgeving naar het postkantoor om brieven in ontvangst te nemen, natuurlijk met zijn eigen gegevens. En daar was nou die machtiging zo handig voor.

Alle klachten die gemeld zijn door lopez024