Klacht: Postbussen al afgesloten op 2 december

op 17 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Met welke reden zijn op 3 december alle brievenbussen al afgesloten?
Voorgaande jaren werden deze na kerst gesloten. Waar moeten we onze post nu brengen of wilt u geen post meer, terwijl uw organisatie kerstzegels verkoopt. Nu moeten mensen naar de Bruna, die afgebakende tijden heeft om post te brengen. Zoals nu op zondag kan je pas maandagmiddag de post kwijt maar wat moet je doen als je voor 9 uur van huis vertrekt en na 18.00 uur weer thuis komt. Je kerstpost in de bus doen na nieuwjaar is toch geen goede service.

Als de brievenbussen open zijn tot na Kerst zoals voorgaande jaren.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 27 december 2017 om 12:59 geantwoord

Geachte mevrouw Swama,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat er meerdere brievenbussen in uw woonplaats zijn afgesloten. Ik kan me uiteraard voorstellen dat dit niet prettig is. Graag wil ik dit toelichten.

Op 29 december na de lichting worden de brievenbussen afgesloten wegens oud en nieuw. Ik heb het vermoeden dat deze brievenbussen om een andere reden zijn afgesloten. Helaas heeft u de exacte locaties niet genoemd.

Omdat er steeds minder post in Nederland verstuurd wordt, zal het aantal brievenbussen verminderd worden. We hebben op dit moment te veel brievenbussen in verhouding met de post die verzonden wordt. We proberen brievenbussen op plekken te plaatsen waar veel mensen komen. Zoals bij een supermarkt, winkelgebied of PostNL locatie. Vermoedelijk heeft dit hiermee te maken. U kunt via deze link een brievenbus in uw buurt opzoeken; https://www.postnl.nl/locatiewijzer/?address=#/

Alle klachten die gemeld zijn door Gre Swama