Geboden Oplossing:
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van briefpost en de bereikbaarheid van onze klantenservice. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.
Wij zijn inderdaad niet meer op een direct telefoonnummer te bereiken. Op dit moment moeten klanten soms erg lang wachten wanneer ze onze klantenservice bellen. Dat komt onder andere, omdat er meer vragen dan gebruikelijk zijn door de hoge pakketvolumes sinds het begin van de coronamaatregelen.
We willen iedereen zo goed mogelijk helpen. Dat kan sneller en beter via onze online klantenservice: postnl.nl/klantenservice. Hier zijn tevens al onze contactopties vermeld mocht u er online niet uitkomen, zoals bellen, chatten, online een klacht indienen, een brief schrijven óf een privébericht via Facebook en Twitter sturen.
Wanneer u post ontvangt met een sticker met de melding “herstellen aan geadresseerde” dan is deze post foutief gesorteerd in de automatische sortering en is dit later handmatig hersteld. Uw zending is dus niet foutief afgeleverd omdat dit op tijd is ontdekt, maar dit kan wel voor vertraging zorgen. Ik heb hiervan een melding gemaakt. U zal hier geen verder bericht over ontvangen, maar we zullen dit gebruiken om dit in de gaten te houden en te verbeteren.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.
Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice