Klacht: Postbezorger niet Zorgvuldig met post

op 20 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De postbezorger van de Leeuwarderwijk Wielenpôlle borgt te regelmatig poststukken op een verkeert adres in de wijk.
Zoals vandaag weer, nadat hij er gisteren door mij en mijn vrouw is op aangesproken en vandaag toch weer bij de buren verkeert werd bezorgt helaas.
Ik werk zelf bij KDN Logistics. Pakketten bezorgen voor PostNL.
Ik MAG NIET iets afleveren op een verkeert adres, dit is te controleren via de scanner.
Helaas hebben de postbodes niet een scanner o.i.d.
Maar daar gaat het niet om.
Dit probleem duurt al zolang deze blonde jongeman hier de post bezorgt en na gisteren gewoon verder gaat op zijn eigen manier.
Ik kan en wil het niet accepteren dat onze bankafschriften 2 straten verderop wordt bezorgd.

Gewenste Oplossing:

Hij moet gewoon beter kijken naar de vermelde adressen en ander een ander vak kiezen.
Plus dat als hij de post terug krijgt, de mensen vriendelijk aanspreekt, ipv afsnauwend de poststuk terug te ritsen.
Ik heb het net om ongeveer kwart over 1 smiddags gezien en gehoort.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 dagen geleden - Geachte heer Kooistra, Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat de postbezorging niet correct verloopt. Mijn excuses hiervoor. Hier wil ik uiteraard graag een melding van maken. Hiervoor zou ik echter graag nog wat aanvullende informatie van u ontvangen. Met name bankafschriften worden vaak door een andere postbedrijf afgeleverd. Zat er op de enveloppen een oranje streepjescode of de melding PostNL Port betaald? Als dit het geval is dan verneem ik graag op welk adres deze bankafschriften foutief zijn afgeleverd en op welke datum dit is voorgevallen. U gaf ook aan dat er post bij buren terecht is gekomen op 17 mei om wat voor post ging dit precies en wat is het huisnummer van deze buren? Ik zie uw reactie heel graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht romano1975

6 dagen geleden - Beste collega, Het betreft bankafschriften van de ABN-AMRO bank, voorzien van een orange streepjescode en zowel een postnl stempel (postnl/port betaald/port paye/pays bas) rechts bovenin. Deze waren geleverd aan de kleine wielenstraat nr 10 en dat van de buren was iets wat ik toevallig meekreeg omdat ik in de voortuin zat. Wij hebben hier in de wielenpôlle 1 jongeman, vaste post bezorger, dus niet pakketdienst o.i.d. die deze fouten voortdurend vertoond, zelfs na persoonlijk aanspreken met mijn postnl kleren aan. Ik vind dit als collega zeer kwalijk dat mijn bankafschriften een straat verder terecht komt en dat het bij anderen ook gebeurt, in grote regelmaat. Ik heb hem destijds toen ik hem aansprak gewaarschuwd dat hij anders een melding krijgt, maar promt de volgede middag was het weer raak bij mij in de straat, de overbuurvrouw in de sierdswielstraat nr 3 was de betrokken buurvrouw de 17de mei. mvg Edward Kooistra Bahnerth (collega van meestal route 445, avond))

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 20 mei 2017 om 11:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Kooistra,

Vriendelijk dank voor uw reactie. Hieruit maak ik op dat uw post onder andere op de Kleine Wielenstraat nummer 10 is bezorgd en dat deze duidelijk voorzien was van PostNL kenmerken.

Inmiddels heb ik een klacht voor u geregistreerd. Deze ligt bij de leidinggevende van de betreffende bezorger, welke dit met de bezorger zal bespreken. U zult hier verder geen reactie meer op ontvangen, maar u mag er vanuit gaan dat het hiermee zal verbeteren. Zo niet, dan horen we uiteraard graag van u.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door romano1975