Klacht: post wordt niet op juiste nummer geleverd

op 25 juli 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

al een aantal maanden merk ik dat de post erg slordig wordt bezorgd in onze straat. Wij hebben regelmatig brieven in onze brievenbus die op een ander nummer zijn geadresseerd maar bij ons worden bezorgd. Omdat ik recent 50 jaar ben geworden en een aantal kaarten per post heb toegestuurd gekregen maar niet ontvangen heb, weet ik dat er dus post van ons verloren is gegaan. Blijkbaar doen niet alle buren de moeite om foutief bezorgde post bij de bestemmeling in de bus te stoppen. Omdat dit niet een eenmalig iets is, wil ik vragen maatregelen te treffen voor correctere bezorging op postcode 1412 JC

Gewenste Oplossing:

als ik geen post meer ontvang in mijn bus (nummer 48) die geadresseerd is op ander huisnummer én als al mijn post bezorgd wordt in mijn brievenbus

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Beste mevrouw Ceuppens - Van Laere, Uit uw bericht maak ik op dat uw post niet juist bezorgd wordt. Dit is betreurenswaardig en derhalve dien ik graag een klacht voor u in. Kunt u bevestigen dat deze post door PostNL bezorgd dient te worden? Dit kunt u controleren door middel van de oranje streepjescode op de envelop. Kunt u mij ook vertellen wie de afzenders zijn en op welke adressen deze post verkeerd is bezorgd? Voor de post welke u ontvangen heeft zou ik graag willen weten wat de oorspronkelijke adressen zijn. In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Ceuppens - Van Laere

4 maanden geleden - Helaas vandaag (23-7-2018) weer 2 brieven ontvangen via de buren die opnieuw verkeerd bezorgd werden: jazeker met oranje streepjescode onderaan en volgende code H11CC 4372A3A121219 Brief is correct geadresseerd op 1412 JC 48 maar werd bezorgd in onze straat op huisnummer 55 (overkant van de straat). Afzender is ABP Postbus 4806, 6401 JL Heerlen. Verder heb ik een aantal brieven uit België niet ontvangen nav mijn 50ste verjaardag (mensen die vroegen of ik hun kaart wel had gekregen wat niet het geval is). Dus meerdere afzenders slagen er niet in hun post correct via PostNL bezorgd te krijgen in onze straat! Heb ook even bij meerdere buren gecheckt en zij klagen ook over onregelmatige en foutieve bezorging van post door PostNL. Hopelijk doen jullie hier snel wat aan! Mvg Fam Ceuppens - Van Laere

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 25 juli 2018 om 12:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Ceuppens - Van Laere,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb een klacht voor u opgemaakt. U zal hier geen verdere terugkoppeling over ontvangen, maar dit komt terecht bij de leidinggevende op het bezorgkantoor en die zal dit bespreken met de betrokken medewerkers om dit zo spoedig mogelijk te verbeteren. Ik heb hier tevens bij vermeld dat u post uit België helemaal niet heeft ontvangen. Omdat briefpost niet traceerbaar is kan ik niet achterhalen wat de oorzaak is dat deze post niet is aangekomen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 03 september 2018 om 15:39 geantwoord

We zijn een maand verder en het probleem is nog steeds niet verholpen. Hierbij een voorbeeld van post die ik heb ontvangen maar niet voor mij bedoeld is (en ja met oranje streepjescodes dus via PostNL). Ik geef u alle gevraagde gegevens zodat u perfect kan traceren en hopelijk het probleem bij de oorzaak kan aanpakken:

post werd bezorgd op Gerard Doulaan 48 te 1412 JC Naarden
post was geadresseerd aan F Matti op Graaf Janlaan 48, 1412 GH Naarden
Vermeld retouradres is Postbus 75331 te 1070 AH Amsterdam

Ik hoop echt dat jullie er serieus werk van gaan maken om de aanhoudende problemen op te lossen. MVG Famillie Ceuppens- Van Laere

Reactie van de melder van de klacht Ceuppens - Van Laere

2 maanden geleden - En ja hoor, het is weer eens raak. Ook al heb ik geen reactie van jullie gekregen op mijn bericht van 3 sept, toch probeer ik jullie nogmaals te attenderen op de ondermaatse kwaliteit van de postbezorging van Post NL. Vandaag werd ik onaangenaam verrast door een brief van ingebrekestelling waarin wordt melding gemaakt van eerdere betalinsverzoeken die ik helaas nooit ontvangen heb. Het moet niet gekker worden dat ik incassokosten krijg aangerekend omdat jullie de dienstverlening niet op orde hebben. Ik doe nogmaals een poging om ervoor te zorgen dat jullie eindelijk actie ondernemen om dit soort ellende te voorkomen in de toekomst. Ik hoop dat u begrijpt dat ons geduld aardig op de proef wordt gesteld: post blijkbaar meermaals niet bezorgd voor Ceuppens S op Gerard Doulaan 48 te 1412 JC Naarden Afzender was 3011 BL 12-G gefrankeerd door POSTNL met oranje streepjes onderaan en code R03CC 4372A3A121219 Ik verzoek u dringend om een reactie en een oplossing. Familie Ceuppens - Van Laere

Alle klachten die gemeld zijn door Ceuppens - Van Laere