Klacht: Post verdwenen

op 28 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Helaas is het PostNL niet gelukt om een voldoende gefrankeerd (€3,12) poststuk bij ons te bezorgen. De inhoud van de envelop bedraagt een PlayStation 4 spel ter waarde van €25,- die door een tienjarig jongetje zelf is gespaard en betaald zodat hij deze vakantie mooi met zijn nieuwe spel kon spelen. Maar helaas foetsie! Oplossing van PostNL laten we hopen dat de zending vertraagd is maar dinsdag 18-04-2017 eind van de dag op de bus gedaan en 23-04-2017 geeft mij niet veel hoop meer!!! Hoe kan het toch dat dit soort instanties weg komen met deze oplossingen? Moet hier niet eens iemand de rem optrekken en zorgen dat de Post bezorging in Nederland weer een beetje op een fatsoenlijk niveau komt? De laatste 2 jaar gaat er hier in het dorp (Woltersum) qua postbezorging veel mis, we passen op een woning in de zomer maanden waar per ongeluk rouwpost voor de buren in de brievenbus belande. Ik weet nu ook al wel het antwoord van PostNL en dat is heel simpel envelop post is niet verzekerd dus een oplossing word mij toch niet geboden ik kan mijn klacht indienen bij èèn of andere instantie voor klachten over de postbezorging…..zie maar wat je ermee gaat doen PostNL maar de schade van een tienjarig jongentje bedraagt nu €28,- ik hoop dat je het gevoel in je donder hebt om te voelen hoe dit jongetje zich nu voelt.

ik ben tevreden als PostNL dit zelf oplost.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 28 april 2017 om 13:24 geantwoord

Geachte heer Smit,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het heel kwalijk dat deze zending niet is aangekomen en ik vind dit uiteraard heel sneu voor uw zoontje die hiervoor heeft gespaard. Hiervoor wil ik jullie mijn excuses aanbieden.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat u inmiddels contact heeft gehad met onze klantenservice en dat er een melding van is gemaakt om de bezorging op uw adres en dit postcode gebied extra in de gaten te laten houden. Ik kan briefpost niet traceren, maar aangezien het om een spel gaat dat waardevol is en goed te omschrijven heeft de afzender nog wel de mogelijkheid om bij ons een formulier op te vragen om te kijken of de zending of de inhoud wellicht bij ons is gevonden. Ik hoop voor uw zoontje dat het nog goed gaat komen.

Heeft op 05 mei 2017 om 09:28 geantwoord

Ik ben blij dat jullie van PostNL hier correct op reageren en ik begrijp maar al te goed dat het met briefpost moeilijk te traceren valt de schade is en blijft tot op dit moment nog steeds €28,- en hier zitten dan ook de postzegels bij in die er betaald zijn om deze envelop op het juiste adres af te leveren, ik praat hier over 4 postzegels en ook deze zijn dus betaald en verdwenen je koopt dus iets en je krijgt niets! Kijk dat klopt natuurlijk ook niet! Inmiddels heb ik weer contact gehad met de afzender en we hebben besloten om elk de helft van de kosten te dragen dus ieder €14,- maar het klopt natuurlijk niet. Zelf ben ik vrachtwagenchauffeur en als ik spullen mee krijg die ik van A naar B moet brengen word er van mij verwacht dat ik ook alle spullen die ik meekrijg weer aflever op punt B en owee als er ook maar iets mist, dan mag je het gaan uitleggen en als het dus echt weg is zorgt de vervoerder ervoor dat het opgelost gaat worden met de afzender of geadresseerde in dit geval zijn jullie de vervoerder maar de afzender en geadresseerde dragen nu de kosten van het falen van PostNL, kijk dit kan toch niet de bedoeling zijn? Of wel? Het spel die vermist is heet Sniper Elite 4 en is voor de PlayStation 4 mocht u deze game ergens bij de gevonden voorwerpen vinden dan zou het prettig zijn als die alsnog bij ons bezorgd kan worden want wees nou eerlijk een doosje ter grootte van een DVD hoes raak je toch niet maar zo kwijt ergens aan de band?

Alle klachten die gemeld zijn door gewoonrobert