Klacht: Post NL mag je pakketen beschadigen zonder verantwoordlijkheid?

op 11 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds kort woon ik in het buitenland en tijdens verhuizen heb ik een aantal pakketen van mijn persoonlijk eigendom door Post NL laten bezorgen. Een van mijn pakketen was helemaal kapot. Heel de inhoud was kapot en ik moet die pakket direkt wegooien. Ik heb contakt met Post NL opgenomen (dit duurt zelf 4 dagen voordat ik antwoord heb gekregen) en ze hebben mij verteld dat omdat mijn pakket was niet voor €1,65 verzekered (ik moet er wel voor tekenen) heb ik geen recht op vergoeding. Ik heb sowieso niet gevraagd voor de waard van de inhoud maar alleen voor mijn post kosten terug. Dat vind ik zelf eerlijk. Waaroom moest ik €25 betalen voor Post NL mijn spul kapot te maken? Dit is de enige wat ik wil. Ik heb mijn spul weggegooid en dat vind ik vreselijk genoeg maar ik wil wel mijn post bedrag terug, want ik heb betaald voor een dienst die ik niet heb gekregen, namelijk de goed en zorgzame bezorging van mijn pakket.

Met mijn bezorgkost van €25 terug.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 oktober 2017 om 15:57 geantwoord

Geachte mevrouw Miller,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat een van uw pakketten beschadigd is aangekomen. Ik snap hoe vervelend dit voor u is, en ik wil mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

Omdat het pakket onverzekerd is verstuurd, is er geen mogelijkheid op vergoeding van de schade of verzendkosten.

Heeft op 11 oktober 2017 om 18:15 geantwoord

Ik word nooit meer klant va PostNL en mijn familie en vrienden ook niet. Het is slecht genoeg dat al mijn spul is kapot, maar het feit dat ik heb jullie daarvoor betaald is belachelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door ASM