Klacht: Post.nl liegt of is niet integer

op 30 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De kwaliteit van Post.nl gaat flink achteruit. Nadat ik aan het einde van de morgen ben thuis gekomen, trof ik niets in mijn brievenbus aan. Rond 13.45 uur ging ik naar beneden, en trof ik een tijdschrift aan en een kaartje, met de suggestie dat ik niet zou zijn thuis geweest en dat ik het pakketje de volgende werkdag vanaf 15.00 uur zou kunnen afhalen bij de dichts bijzijnde servicepunt van Post.nl!
Bizar is dat op deze kaart de datum 15-9 vermeld staat, terwijl het vandaag 16-9! Wat ook te gek voor woorden is, dat je geld moet betalen voor een gesprek met de klantenservice, als je opheldering wenst over onzorgvuldig, klantonvriendelijk gedrag van hun organisatie. Heeft een beambte van Post.nl gisteren getracht een pakketje aan te bieden, en heeft deze gisteren verzuimd om een kaartje in mijn bus te deponeren, en is deze alsnog in mijn bus gedumpt? Consequentie daarvan is, dat ik tenminste tot maandag moet wachten op mijn pakketje… Een andere vraag is en blijft, gaat het hier om een verschrijving? Wat hoort hier niet te staan 16-9? Zorgvuldigheid, integriteit staan kennelijk niet (meer) hoog genoteerd bij Post.nl
Vreemd is ook, dat ik de klantservice een aantal weken geleden ook niet reageerde, toen ik te kennen gaf, dat de site waarop je met track en tracé niet de locatie kon wijzigen, terwijl dat wel wordt gesuggereerd. Ook dat geeft blijk dat de klantenservice niet in hoog aanzien staat, en dat Post.nl zich er met een Jantje van Leiden vanaf maakt. Kosten verzenden gaan wel omhoog, maar der service daalt met dezelfde vaart.

Gewenste Oplossing:

Het wordt tijd dat Post.nl integer te werk gaat, en serieus op klachten reageert. Het is van den zotte dat je geld moet betalen om opheldering te vragen, voor een slordige werkwijze van handelen, zoals hierboven is beschreven. Als je een pakketje niet kunt afleveren, dan stop je een kaartje niet een dag later in de bus, maar direct. Ook lijkt het mij redelijk en billijk dat een site om zowel tijd als plaats te kunnen wijzigen werkt, want waarom geef je iemand een track en trace? Zolang je de locatie, om welke reden wilt wijzigen, niet kunt wijzigen, moet je als Post.nl niet spreken over service, maar over boerenbedrog, en dat getuigt van een niet integer, maar moreel laakbaar handelen en klantonvriendelijkheid.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Rietman, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u op 16 september een bericht in uw brievenbus heeft ontvangen met de datum van 15 september. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten hoe dit kan. Tevens geeft u aan dat het niet altijd lukt om de bezorging van uw pakketten te wijzigen. Graag reageer ik op uw bericht. Om uw melding in behandeling te kunnen nemen ontvang ik graag de volgende informatie van u: - Wat is de track&trace code van het pakket waar u het briefje voor heeft ontvangen? Voor bepaalde type zendingen, zoals bijvoorbeeld aangetekende en gerechtelijke brieven, is het niet mogelijk om een wijziging door te voeren. Bij veel andere binnenlandse pakketten kunt u wél zelf de bezorging van uw pakket wijzigen, vóór of na de eerste bezorgpoging, en de zending bijvoorbeeld door laten sturen naar een andere locatie dan uw vaste afhaallocatie of ervoor kiezen het pakket op een ander moment te laten afleveren op uw adres. Indien er opties beschikbaar zijn worden deze via de app of website weergegeven. Ik zie uw reactie tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Rietman, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Anthonij uit Kampen

1 maand geleden - Wat voor aanvullende informatie wilt u hebben? Ik heb nog geen andere reactie, dan het bovenstaande, nietszeggende, bericht van u ontvangen.

Reactie van de melder van de klacht Anthonij uit Kampen

1 maand geleden - Als het gaat om die code, dan moet u zijn bij het servicepunt van u, bij de nabij gelegen winkel van AH, waar ik het pakje heb afgehaald. Uw reactie geeft in ieder geval blijk dat u de klacht niet serieus neemt, en dat u nog steeds geen verbeteringen in uw systeem heeft aangebracht. Zorg eens dat je als klant een bericht naar uw organisatie kunt sturen en dat je ook bijlages kunt toevoegen. Ook in het geval van uw excuses op de site, en de vraag, die niet kan worden beantwoord, omdat uw systeem dat niet werkt, en de feedback die je dan kunt geven, getuigen van een schoffering van klanten i.c. klantenservice, die ver onder de maat ligt. Ik maak deze opmerking, omdat ik een week of wat geleden ook al eens een klacht bij u heb geuit, toen uw systeem wel werkte. Het is vreemd dat je een kaartje in de bus krijgt op 16 september, dat door uw medewerker is afgetekend, terwijl ik de 16e gewoon thuis was! De 15e was ik niet thuis, maar kennelijk was uw medewerker vergeten het kaartje gelijk in mijn busje doen, en niet diezelfde dag met de post laten meenemen, zodat het kaartje de 16e zou worden bezorgd en dan spreek ik nog niet eens over de rest van het ongemak en het feit dat je een betaald nummer moet bellen en niet kunt mailen en dat je na de eerste reactie, die niet kon worden verzonden, opnieuw jouw klacht moet indienen.

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Rietman, Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt me om te horen dat u zich niet serieus genomen voelt. Dat is niet de bedoeling en wij nemen uw klacht wel degelijk serieus. Graag geef ik u wat meer informatie waarom de Track&Trace-code nodig is. De Track&Trace-code is gekoppeld aan het pakket, maar ook aan de bezorger. Als u mij de code geeft, kan ik nagaan of de bezorger een fout heeft gemaakt en eventueel een klacht indienen. Omdat de code is gekoppeld aan de bezorger, kunnen we op die manier de juiste persoon aan laten spreken. Omdat u als klant meerdere pakketten kunt bestellen, heb ik van u de code nodig om er zeker van te zijn dat de goede persoon aangesproken wordt wanneer er inderdaad fouten zijn gemaakt. Ik ontvang daarom graag uw reactie met de Track&Trace-code. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Anthonij uit Kampen

1 maand geleden - Oké, omdat ik vanwege de dagtekening van de datum, namelijk 15 september vermoede dat de bezorger de kaart met tracknummer later of via een collega op de 16e heeft bezorgd/ laten bezorgen, en dat het pakketje mogelijk al aan de Lovinkstraat had afgegeven, ben ik met het kaartje naar de postafdeling bij de AH gegaan, om te kijken of het pakketje misschien al was bezorgd. Dat bleek het geval te zijn, en ik heb dat kaartje, op de 16e daar achter gelaten. Een volgende keer zal ik een foto maken van het tracknummer... Het lijkt me in ieder geval redelijk en billijk dat een bezorger, wanneer hij een pakketje niet aan afleveren bij de persoon in kwestie of diens buren, dat hij, voordat hij in de auto stapt, het kaartje in de bus stopt, en dat niet later doet; doet hij dat wel, dan getuigt dat van een onzorgvuldige handelswijze, temeer omdat hij met dat kaartje suggereerde dat ik die vrijdagmiddag, de 16e, niet thuis zou zijn geweest, terwijl ik zowel de morgen als de middag thuis was... Ik vond dat al bizar, en de dagtekening van 15 9 was uiteindelijk de aanleiding te veronderstellen dat iets niet op een ordelijke wijze was verlopen, en dat er sprake was van onzorgvuldigheid van de kant van de bezorger. Het lijkt me verder ook redelijk, dat u af en toe uw systemen checkt, want een aantal weken daarvoor had iemand mij aangekondigd een cd box toe te sturen, en ik ontvang van hem de code. Op zich leuk en aardig, alleen het geplande tijdstip kwam mij niet uit, en wilde die box bij mijn moeder laten bezorgen, maar ik kon niet de locatie veranderen, maar alleen de tijd, terwijl uw systeem wel suggereerde dat je de locatie van bezorgen kunt veranderen. Nee dus, ook dat is klantonvriendelijk, temeer omdat je daar al gauw een half uur of meer mee bezig bent, omdat het toch moet kunnen. Belangrijk is dat u wat met dit soort van informatie iets doet, om uw service te verbeteren en mogelijk moet u uw mogelijkheden om te kunnen reageren, moet verruimen en niet moet commercialiseren middels een betaalnummer... Als iemand bij het bellen een tarcknummer kan geven, mag je veronderstellen dat je middels een keuzemenu e.e.a. kunt stroomlijnen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 02 oktober 2017 om 13:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Rietman,

Hartelijk dank voor uw reactie en uitleg. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. Uiteraard doen we er alles aan om de kwaliteit van de bezorging en dienstverlening te verbeteren. Zoals aangegeven is het voor bepaalde type zendingen niet mogelijk om een wijziging door te voeren. De opties die op dat moment voor uw zending gelden worden weergegeven in de app of op de site en dit kan per zending en moment verschillen. Dit heeft onder andere te maken met de fase waarin het pakket zich bij ons bevindt. Indien u in de toekomst wederom onregelmatigheden tegenkomt in de bezorging verneem ik dit uiteraard graag van u. Een track&trace code van een pakket krijgt u normaliter in eerste instantie van de afzender van uw pakket.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Anthonij uit Kampen