Klacht: Post NL haalt pakket niet op

op 24 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds dinsdag 20-02-2018 staat m’n Siemens koffie volautomaat klaar om door PostNL opgehaald te worden (t.b.v. onderhoud bij BSH in Tiel.
Siemens heeft deze ophaal opdracht de week ervoor gegeven.
In de PostNL app zag en zie ik de zending staan met de mededelijg dat hij ‘morgen’ wordt opgehaald. Dat ‘morgen blijft er staan !!!
Morgen is de dag die nooit komt, dus ……
Woensdag Siemens gebeld (zij zijn de opdrachtgevers).
Er is een nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag, maar helaas, geen PostNL.
Siemens dus gebeld. Opnieuw hebben ze een afspraak gemaakt voor morgen (zaterdag).
Tegen beter weten in Post NL gebeld. Gelukkig werd er wel gemeld dat de opdracht met de barcode bestond, maar omdat ik de opdrachtgever niet ben ‘KUNNEN?’ ze niet doen. Siemens moet, als opdrachtgeven, met ze bellen.
Ze kunnen de details niet zien.
Ik vroeg nog: en als Siemens belt kan dat ineens wel ???
Nog gezegd: ik hoef geen details, maar wil alleen weten waarom PostNL een pakket (waarvoor de opdracht door PostNL geconformeerd bestaat !!!) niet wordt opgehaald en/of er morgen inderdaad iemand komt.
Overigens heeft ook Siemens PosNL gebeld, maar verder dan een nieuwe afspraak (die niet nageleefd wordt) komt het niet.
Aan Siemens gesuggereed over te stappen naar een andere bezorgdienst.

Als PostNL z'n werk doet en zich (hoe terrecht ook) verschuild achter de opdrachtgever.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 24 februari 2018 om 12:33 geantwoord

Geachte heer van der Burgh,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending niet op het juiste moment is opgehaald. Ik kan me voorstellen dat dit wat vraagtekens oproept. Het klopt dat wij in sommige instanties doorverwijzen naar de afzender. Dit is omdat de overeenkomst tussen ons en de afzender is. Ik kan me voorstellen dat u graag het pakket opgehaald wilt hebben. Ik raad u aan de poging van vandaag af te wachten. Mocht het zo zijn dat het pakket niet wordt opgehaald ontvang ik graag de de barcode van u. Aan de hand daarvan maak ik hier graag melding van en een nieuwe afhaalopdracht. Mijn excuses voor het ongemak.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice of via Facebook of Twitter.

Heeft op 24 februari 2018 om 12:55 geantwoord

De eerste 5 zinnen zijn een herhaling van wat ik al gesteld heb. En geen verrassing: ook vandaag geen PostNL.
De barcode had ik al gegeven tijdens mijn telefoongesprek met PostNL, maar nu lijkt PostNL ineens wel in staat om een stapje harder te lopen - hoewel ik nog steeds niet de opdrachtgever ben.
Dat legt de zere vingen precies op de juiste plek: PostNL KON en KAN wel iets doen, maar WILDE dat tot nu toe niet doen.
Op zich positief - jammer dat dit pas gebeurd als een klacht openbaar wordt gemaakt.
Ik heb inmiddels weer contact opgenomen met Siemens - ze gaan opnieuw contact opnemen met PostNL.
De barcode is overigens: 3S BSHT 7016 05753.

Alle klachten die gemeld zijn door vdBurgh