Klacht: Post.nl een lachertje.

op 16 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zomaar een week jezelf ergeren aan Post.nl/POSTNL. Komt ie
Zondag een bericht dat Post.nl/POSTNL maandagmiddag ons kleed zou komen leveren. Die maandagmiddag daarom speciaal vrijgenomen. Maar om 17:30 nog steeds niets gehoord of gezien. Ingelogd op track & trace: het kleed zou nu ineens dinsdagavond geleverd worden. Omdat we dan al thuis zouden zijn hebben we het maar zo gelaten. Maar Dinsdag om 8:00 via internet: ze zouden al ’s morgens langskomen. Lekker dan, want nu is er niets meer te regelen. Dinsdagavond thuisgekomen: geen brief in de bus. Dan maar gebeld (zie 6). Ze waren 11:10 aan de deur geweest. Volgens track en trace was het kleed zelfs al bij ons geleverd (?????). Weer gebeld (zie 6): dat het geleverd was was een foutieve scan. Ze zouden woensdag opnieuw komen om te leveren. Gegarandeerd. Omdat we gelukkig een baan hebben hier de halve straat gemobiliseerd voor woensdag. Het tijdvak zegt: vroeg in de middag. Maar op woensdagmorgen is het tijdvenster ineens weg. Gebeld. Zie 6. Het pakket is kwijt. Niet geladen. Dus niet onderweg. ’s Avonds is er teruggebeld maar het pakket was nog niet terecht. Donderdagmorgen is er teruggebeld maar het pakket was nog niet gescand. Ik zou ’s middags gebeld worden door Post.nl/POSTNL of het definitief als vermist zou worden opgegeven maar niets gehoord. Vrijdagmorgen zelf gebeld (zie 6). Het pakket is weer terecht en zal zaterdag geleverd worden. Ik zal deze avond een mail krijgen met het tijdvak. Het is nu 23:30. Natuurlijk nog geen mail gehad.
Bij elke keer dat je belt zegt Post.nl/POSTNL dat ze het heel erg belangrijk vinden wat je als klant van hen vindt. Nou, dan heb ik hier een paar verbetertips. Niet dat IEMAND er bij Post.nl/POSTNL iets mee doet want hun service en daadkracht is beneden alle peil. Niet 1 dag, niet 2 dagen, niet bij 1 medewerker en niet bij 5 medewerkers maar structureel. Dan maar hier een lijst aan concurrenten van Post.nl/POSTNL hoe het NIET moet. Misschien doen zij er wel iets mee:
1. Als men maandag belooft te leveren, maar ze weten dat het niet meer maandagmiddag gaat worden, bel of SMS dan even de klant. Dan zit die niet voor niets te wachten. Verkeerde informatie is nog erger dan geen informatie. Maar Post.nl/POSTNL doet maar. Wat kan hen het schelen ?
2. Als je daarna dinsdagavond op geeft als levertijd maak daar dan niet op het allerlaatste moment dinsdagmorgen van; daar kan een klant niets op plannen. Ook hier weer: verkeerde informatie is erger dan geen informatie.
3. Als een klant bij voorbaat weet dat hij op het aangegeven tijdvak niet kan, laat het dan mogelijk zijn de chauffeur te informeren, dan staat die niet voor niets aan de deur. Maar dat doen ze niet bij Post.nl/POSTNL. Ze komen liever voor niets aan de deur blijkbaar. En dan roepen dat het druk is. Tja, zo houd je elkaar wel bezig jha.
4. Als een pakket ’s morgens niet geladen kan worden omdat het zoek is (?), bel of SMS de klant dan even; nu snapt die de track & trace informatie niet meer en moet zelf maar gaan navragen wat er aan de hand kan zijn. Zie 6.
5. Als er op de web site een zogenaamde mogelijkheid is om een klacht via chat in te dienen, zorg dan dat er een medewerker achter die chat zit (na 20 minuten wachten nog steeds niets). Je veinst interesse maar doet het tegenovergestelde.
6. Als je STEEDS maar weer MINIMAAL 15 minuten in de wacht staat via de telefoon, zou je dan niet wat meer mensen moeten aannemen ? Je klanten structureel laten wachten is best wel minachting naar je klant toe. Het is JULLIE fout, en dit kost me uren in de wacht staan en bergen belkosten. Met welke oplossing ? Nada noppes niets. Dag na dag na dag na dag.
7. Als je Donderdagmorgen belooft ’s middags terug te bellen over de status, doe dat dan ook. Dit loopt al 4 dagen. Hoe zouden JULLIE het vinden om als stront behandeld te worden ?
8. Als je Vrijdagmorgen (zie 6) te horen krijgt dat er vrijdagavond een tijdvak aangegeven wordt voor levering op zaterdag en om 23:15 weet je nog niets, dan zegt dit alles over wat je al wist over Post.nl/POSTNL.
9. Als je als bedrijf dag na dag na dag faalt, en de klant geeft aan om het diezelfde dag nog te leveren, doe dan eens 1 keer moeite om dat na te komen. Geen enkele keer is er sorry gezegd. Geen enkele keer is gezegd: wij hebben dit helemaal niet goed gedaan en we gaan gewoon zorgen dat U vandaag nog Uw pakket krijgt. Totale des-interesse.
Het zal je bedrijf maar zijn. Je zult er maar van afhankelijk van zijn. Je zult er maar vertrouwen in stellen. Vertel dit gerust door. Sommige incompetente bedrijven hebben simpelweg geen bestaansrecht en hoe eerder dit stopt hoe beter het is voor mensen die wel serieus genomen willen worden.

Levering van mijn pakket. Normaal zou een sorry goed doen maar dat is uit de mond van dit bedrijf volstrekt ongeloofwaardig. En dit kan ik na 5 dagen wel vol overtuiging stellen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Ruud013013013013013

4 maanden geleden - Update 12-8-2017: natuurlijk geen mail meer gehad. Natuurlijk geen SMS gehad. Natuurlijk weer 10 minuten in de wacht gehangen en wat blijkt: het pakket was toch niet gescand en toch kwijt. Ik moet het onderzoek maar afwachten zonder enige indicatie hoe lang dat duurt en zonder enige garantie dat ik teruggebeld wordt over de status. Ik heb gevraagd of ze hun opdrachtgever(aan wie ik betaald heb) kunnen laten weten dat het pakket zoek is maar dat kunnen ze niet. En zo hoor je dus al een week wat er allemaal NIET kan en gaat maar geen enkele keer wat ze WEL voor hun klant doen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 16 augustus 2017 om 11:37 geantwoord

Geachte heer Mols,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Ik begrijp uit uw bericht dat u een zending verwacht die steeds maar weer wordt uitgesteld ken niet wordt bezorgd.

Dit is natuurlijk zeker niet de bedoeling en ik wil u daarom mijn oprechte excuses aanbieden. U kunt het beste contact opnemen met de afzender zodat die hier een onderzoek voor kan opstarten. Ik heb voor u gekeken naar de zending en ik zie dat het bezorgd wordt door Extra@Home. Dit is een onderdeel van PostNL met een eigen klantenservice die te bereiken is via 088-2363764.

Ik hoop dat de afzender snel een onderzoek start voor deze zending en dat het kleed snel bij u op de vloer ligt.

Heeft op 16 augustus 2017 om 17:35 geantwoord

Ik wordt enkel doorverwezen naar een onderdeel van Post.nl. Ik heb de verzender al een week aangegeven dat het pakket zoek is geraakt en binnen Extra@home is dit ook al 8 dagen bekend ! Je moet hier dag na dag na dag zelf achteraan zitten. Er is geen intern systeem dat een probleem detecteert en daar naar handelt. Jullie mogen dit onderwerp hier wel afsluiten want er is een 2e kleed besteld (hopelijk komt dat wel aan). Maar ik heb nee gekozen omdat een ja zou betekenen dat ik geholpen zou zijn en dat is natuurlijk niet het geval. Klacht.nl, bedankt voor jullie moeite in ieder geval ! Fijne dag, Ruud.

Alle klachten die gemeld zijn door Ruud013013013013013