Klacht: Post.nl: een bedrif welke wanprestatie levert.

op 09 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Heden ochtend werd via track en trace een bezorgmoment (voor de middag) voor een pakketje afgegeven. Vervolgens zorg ik dat ik op deze middag tijdig thuis kan zijn. Kom ik thuis, dan treft ik een bericht van post.nl dat zij al in de ochtend langs zijn geweest. Wat een belachelijk en onbetrouwbaar bedrijf. Post.nl is belachelijk duur, en de betrouwbaarheid is beneden alle peil. Bij post.nl een klacht ingedient, echter als klant wordt men dan maar afgescheept. Dit bedrijf leeft gewoon in de prehistorie. Bij post.nl is men van mening dat de klant zich maar aan hun wensen zouden moeten aanpassen, in plaats van de service leveren welke de klant wenst te verkrijgen. Bij post.nl denkt men dus dat de klanten er zijn voor hen in plaats van omgekeerd. Een belachelijk bedrijf dus, welke niet meer van deze tijd is en welke zich afsluit van de aanpassingen welke zij zouden moeten doorvoeren. Post.nl is dus een bedrijf dat beter kan verdwijnen. Mijn advies aan iedereen: Gebruik geen post.nl !

Laat post.nl ofwel van de markt verdwijnen, ofwel een fatsoenlijke service gaan afgeven.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Addeva

6 maanden geleden - Ik heb inmiddels meerdere keren gechat met een van de medewerkers van Post.nl. Helaas was de betrokkenheid van deze medewerkers geheel afwezig. Tot 2 keer toe werd mij verteld dat het pakken morgen (zondag) opnieuw zal worden aangeboden, terwijl Post.nl helemaal niet op zondagen bezorgd. Deze organiosatie is een en al triest. Wat een ongelofelijke puinorganisatie!

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 mei 2017 om 17:32 geantwoord

Geachte heer de Vaan,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat uw zending niet is aangeboden in het aangegeven tijdvak. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent en vind het erg spijt te vernemen dat u zo ontevreden bent over de dienstverlening van PostNL. Graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route. Het kan hierdoor voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. Het tijdvak is daarom nooit een garantie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is, door de tijdvakken aan te passen als blijkt dat pakketten regelmatig buiten het tijdvak worden aangeboden. Op basis van uw gegevens heb ik één van de chatconversaties teruggelezen die u met een medewerker heeft gevoerd. Deze medewerker heeft u op de juiste manier geïnformeerd en excuses aangeboden voor het per abuis vermelden dat er de volgende dag een tweede bezorgpoging zou plaatsvinden omdat de medewerker zich niet realiseerde dat de volgende dag een zondag betrof. Wij bezorgen overigens wel op zondag, maar tweede bezorgpogingen worden die dag niet uitgevoerd. Nogmaals excuses voor de verwarring hierover. Ik ga er vanuit dat u de zending inmiddels in ontvangst heeft kunnen nemen.

Heeft op 09 mei 2017 om 18:40 geantwoord

Dit is geen oplossing. Op deze wijze scheept Post.nl maar problemen op de klant af, die Post.nl helemaal niet dient te veroorzaken. De klachtafhandeling door betreffende medewerker is, door gebrek van visie van het management van Post.nl, onfatsoenlijk en niet acceptabel. Deze feiten tonen aan dat Post.nl hun dientsen niet ten behoeve van hun klant wenst te stellen echter omgekeerd, nl. dat de klant zich maar (naar mening van het management van Post.nl) naar behoeven van Post.nl zou dienen te stellen. Dit is eenvoudigweg een verkeerde (omgekeerde) wereld en getuigd van een klantonvriendelijke instelling van Post.nl.

Reactie van de melder van de klacht Addeva

5 maanden geleden - Dit probleem is helemaal niet door Post.nl opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Addeva