Klacht: Post niet bezorgd

op 16 januari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Aangetekende brief verzonden op 16 december 2017. Document is naar Australië verzonden en nog niet afgeleverd op de eindbestemming. Post NL houdt 25 dagen aan voordat er onderzoek wordt gedaan. Vervolgens nog eens 12 dagen om het onderzoek uit te voeren.

Dit is niet correct. Bovendien werkt de track & trace niet naar behoren.

Zodra de aangetekende brief is afgeleverd op het bezorgadres en ik hier een bericht over heb ontvangen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 16 januari 2018 om 12:53 geantwoord

Geachte heer Noordam,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw aangetekende brief naar Australië tot op heden niet is aangekomen. Graag informeer ik u hierover.

Ik zie dat mijn collega van de telefonische klantenservice op 11 januari een onderzoek voor u heeft opgestart. Dit kan niet eerder, omdat wij een verplichte termijn af moeten wachten voordat er een onderzoek kan worden opgestart naar een pakket/brief naar het buitenland. Dit is een afspraak tussen alle postorganisaties van over de hele wereld en daar kunnen wij niet vanaf wijken. Daarnaast hebben mijn collega's van het onderzoeksteam op dit moment een doorlooptijd van 12 werkdagen. Dit is de tijd waarin mijn collega het onderzoek in behandeling neemt. Vanwege meerdere onderzoeken, kunnen wij dit niet eerder oppakken. Ik vraag daarvoor uw begrip.

Heeft op 23 februari 2018 om 15:20 geantwoord

PostNL heeft zich op 22 februari 2018 gemeld via een mail met de mededeling, dat het aantal onderzoeken naar niet bezorgde brieven en pakketten sterk was opgelopen. Hierdoor was vertraging ontstaan in het afhandelen van klachten. Ja, dat was mij inmiddels bekend. Excuses waren er voor de vorm, geen schadevergoeding maar wel een wanprestatie van PostNL. Er dat was in dit geval de derde keer in een jaar. Schande!!!

Jan Noordam

Reactie van de melder van de klacht J.Noordam

6 maanden geleden - PostNL is er niet in geslaagd om een aangetekend stuk met een creditcard goed te volgen en mij hierover correct te informeren. Maar liefst 5x heb ik de klantenservice van PostNL gebeld, maar steeds met wisselende en niet correct informatie. Hier is wat mij betreft sprake van een wanprestatie. Extra kosten waren voor mij het gevolg, maar PostNL verstopt zich achter haar kleine lettertjes. Jan Noordam

Alle klachten die gemeld zijn door J.Noordam