Klacht: Post in bosjes gegooid

op 29 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte PostNL,

Op 15 juni 2017 heeft het UWV gebruik gemaakt van uw dienst. De brief die de verzender verzonden heeft, heb ik niet ontvangen. De brief is, samen met brieven van mijn 3 buren, toevallig door mijn buurvrouw gevonden in de bosjes waar haar zoontje aan het spelen was. Ik dien daarover een klacht in. Ook wil ik dat u zich inspant om te achterhalen door welke bezorger(ster) de brieven zouden bezorgd moeten worden en waarom ze niet op het adres worden bezorgd maar achteloos in de bosjes worden gegooid.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens artikel 7 van de Postwet moet u een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. Ik maak daarvan dan ook graag gebruik. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u meer weten over ACM? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl, klik op ‘onderwerpen’ en kies vervolgens voor ‘informatie voor ondernemers’.

U houdt zich niet aan de overeenkomst. Ik hoor daarom graag van u wat de reden is waarom mijn brief niet is aangekomen bij mij op het adres. Daarnaast wil ik weten wat u gaat doen om ervoor te zorgen dat dit soort situaties in het vervolg niet zullen plaatsvinden.

Biedt u geen oplossing?

Dan dien ik via het consumentenloket van ACM, ConsuWijzer, hierover een klacht in.
Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik verzoek u vriendelijk om binnen vier weken op mijn klacht te reageren.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 juni 2017 om 13:48 geantwoord

Geachte heer/ mevrouw Ozdemir,

Uit uw bericht begrijp ik dat belangrijke post van u en uw buren in de bosjes teruggevonden zijn. Ik kan mij goed indenken dat u hiervan schrikt en hier erg ontevreden over bent. Mijn excuses voor het ongemak.

In mijn systeem zie ik dat u deze klacht inmiddels telefonisch aan ons doorgegeven heeft. Ik ben blij te zien dat uw klacht inmiddels opgepakt is. Ik kan u mededelen dat onze bezorger hier op aangesproken is en hier zat beter op gelet worden. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door Ozdemir61