Klacht: Post doorsturen na overlijden vader, wel betaald maar wordt niet uitgevoerd!

op 11 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Doorzendservice of Nabestaandenservice
Omschrijving vraag ordernummer 1120547175
Beste
Onder het bovenstaande ordernummer heb ik een nabestaande doorzend service afgesloten. Deze service zou per 4 maart ingaan. Onlangs is er een brief van de belastingdienst gedateerd 16 maart niet doorgestuurd.
Op 28 april is er weer een brief niet doorgstuurd, sterker nog ik heb nog nooit een doorgestuurde brief ontvangen. alle post is tot op heden door het bejaardenhuis doorgestuurd.
Ik vind dit erg vervelend en ik heb dus nu sterk her vemoeden dat ik voor een service heb betaald maar niets heb gekregen.

Eigenlijk vind ik dat ik mijn geld terug zou moeten krijgen, gezien het feit dat zij niets geleverd hebben.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht astridsu

3 maanden geleden - Ik heb inmiddels contact gehad met post NL en tot mijn grote verbazing gaven zij als argument dat bij de adresgegevens ook de toevoeging kamer 8 van het bejaardentehuis op de brief had moeten staan.?? de post word in het bejaardentehuis zelf in de brievenbusvakjes gedaan. Post NL levert alle post in een gemeenschappelijke brievenbus aan het bejaardentehuis, dus niet per kamernummer. Verder komt het niet bij post NL op dat als de naam van de overledene en de naam van de dochter het zelfde is de post dus gewoon doorgestuurd had kunnen worden. Soals al eerder gezegd ben ik pas tevreden als ik me geld terug krijg want Post NL heeft geen dienst geleverd maar wel geld ontvangen.

Reactie van de melder van de klacht astridsu

3 maanden geleden - Dit kreeg ik als reactie van Post NL Ik snap nu waarom het zo slecht gaat met Post NL. Geachte mevrouw S, Hartelijk dank voor uw reactie. U vraagt of de post wel wordt doorgestuurd als u geen toevoeging opgeeft. Graag reageer ik hierop. Alleen poststukken die overeenkomen met de opgegeven gegevens in de aanvraag worden doorgestuurd. Als u geen toevoeging doorgeeft, wordt alleen de post zonder toevoeging doorgestuurd en met toevoeging niet. Als u wel een toevoeging doorgeeft, wordt alleen de post met toevoeging doorgestuurd en zonder toevoeging niet. Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 mei 2017 om 15:12 geantwoord

Geachte mevrouw Suiker,

Vriendelijk dank voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u een nabestaandenservice bij ons hebt lopen, maar dat de post niet correct wordt doorgestuurd. Ik kan mij indenken dat u hier verbolgen over bent.

Zoals mijn collega's echter aangaven wordt enkel de post met als toevoeging 8 naar u doorgestuurd. Dit wordt namelijk machinaal gedaan en er wordt naar het adres gekeken, in combinatie met de naam. Hadden we alle post van 93 doorgestuurd, dan was dus ook post van andere bewoners naar u doorgestuurd.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door astridsu