Klacht: Post direct naar onbereikbaar afhaalpunt

op 16 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket wordt regelmatig niet aan de deur bezorgd met de mededeling niet thuis. Dat speelt op ons adres al jaren. Bezorging op zaterdag wordt nooit gedaan, maar wel aangekondigd. Men komt dan dinsdag voor een zogenaamde 2e keer.
Nu werd mijn pakket meteen naar een afhaalpunt gebracht, zonder een tweede poging en dat afhaalpunt is het soteercentrum! hier heel ver vandaan en onmogelijk te be-fietsen en met ov niet te doen.
Ik heb een klacht ingediend, maar de beloofde actie bleef uit. Over enkele dagen gaat het pakket retour afzender.

Wanneer PostNL contact opneemt en mijn pakket nu met spoed bezorgd, daar worden ze voor betaald.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 16 maart 2020 om 12:52 geantwoord

Heeft op 17 maart 2020 om 04:34 geantwoord

Ik heb niets aan deze zogenaamde oplossing omdat aan mijn postcode deze afhaallocatie helemaal niet gekoppeld hoort te zijn.. Kijkt u zelf even op google maps, dat ziet u dat deze locatie niet correct is. Ik heb zat locaties hier in de buurt zoals Gamma Overvecht. Dat is notabene een Post.nl servicepunt. Hier 5 minuten vandaan.

Hier de ov reis: Reistijd bij elkaar 3 uur! - Lopen 18 minuten (handig als je slecht ter been bent) Bus 122 - Overvecht (rijdt zeer beperkt) - Overstap naar Bus 6 - CS Utrecht - 13 min wachten, dan overstap Bus 38 - PostNL. Dat hele feest weer terug. Terug kan pas weer vanaf half 4. Dus al met al thuis om kwart voor 5. Hele reis van kwart voor 2 tot kwart voor 5, met meenemen van mogelijk zwaar pakket! Dat noemt PostNL dus de aangewezen locatie. Kosten 6,50 Dat is net zoveel als de porto voor het pakket.

Wat mij hier het meest aan stoort is de onbereikbaarheid, je krijgt geen bericht, zonder de mogelijkheid er op te reageren. Het is de welbekende hufterigheid. Bovendien is er geen tweede poging gedaan. En eerlijk gezegd, weten we hier maar al te goed dat men alhier voor een eerste bezorging vaak niet eens de auto uitkomt. Om dit te voorkomen kun je het best de PostNL app en account verwijderen, dan is men verplicht om een briefje in je bus te doen. Hoe dan ook, ik ben niet van plan dit nu verder los te laten. Ik ga hier werk van maken, want dit probleem wordt steeds groter. Nu we met oog op het Corona steeds afhankelijker worden van bezorging, kan dit niet de bedoeling zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]