Klacht: Post beschadigd door postbezorger

op 07 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

– Pakket dubbelgevouwen door de brievenbus gepropt waardoor schade is ontstaan.
-vaak wordt de post niet bezorgd
-Vaak wordt de post veel te laat bezorgd
– Pakketjes worden voor de deur neer gezet als deze niet in de brievenbus passen.

Beschadigd pakket 1: bezorgdatum 7 november 2017. Geen track & trace code, bezorgd via PostNL. Het ging om bladmuziek. Afzender Broekmans&Van Poppel

Beschadigd pakket 2: bezorgdatum 21 november 2017. Geen track & trace code, bezorgd via PostNL. Het ging om bladmuziek. Afzender Broekmans&Van Poppel

Niet ontvangen pakket : bezorgdatum 7 juni 2017, track&trace code 3SCAYD931286041​​. Afzender Paula’s Choice. Verzonden via PostNL.​
P​akket voor de deur geplaatst (niet door brievenbus): verzenddatum 23 mei. Afzender Valley Music. ​Het was een pakketje met bladmuziek. Verzonden via PostNL.

Ik ben tevreden als PostNL de kosten van de beschadigde pakketen vergoedt aan de leverancier, en mijn post in het vervolg met respect behandeld wordt.
Het beschadigde pakket was niet verzekerd voor schade die niet had kunnen worden voorkomen. Deze beschadiging is echter moedwillig aangebracht door een bezorger van PostNL en dus is het excuus dat PostNL het product niet hoeft te vervangen omdat het pakket niet verzekerd was, niet van toepassing.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte mevrouw Vermeulen, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het spijtig om te vernemen dat de postbezorging en de bezorging van pakketten op uw adres niet op de juiste wijze verloopt. Graag reageer ik op uw bericht. Ik zie dat er naar aanleiding van eerder contact met onze klantenservice al een klacht is aangemaakt voor het beschadigde pakket dat u op 7 november heeft ontvangen. Voor het pakket dat u op 21 november heeft ontvangen heb ik een nieuwe klacht voor u aangemaakt. Dit zal met de betreffende postbezorger besproken worden, om de kans te verkleinen dat dit opnieuw gebeurt. Zodra dit gesprek heeft plaatsgevonden, zal er contact met u opgenomen worden om dit te bespreken. Volgens mijn informatie is het pakket met barcode 3SCAYD931286041 op 7 juni op uw adres bezorgd. De adresgegevens die in track & trace vermeld staan komen overeen met uw adresgegevens. Mocht u dit pakket niet ontvangen hebben, dan raad ik u aan contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. De afzender is onze opdrachtgever en kan indien nodig ook contact met ons opnemen. Voor wat betreft het pakket dat voor uw deur is bezorgd en onbeheerd is achtergelaten, zou u aan kunnen geven of dit pakket met een barcode verstuurd is? Zo ja, zou u dan de barcode van het betreffende pakket mee willen sturen? Met die informatie kan ik een klacht voor u aanmaken. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Rosemarie Vermeulen

6 maanden geleden - Zoals ik al eerder aangaf, het pakket met barcode 3SCAYD931286041 is NIET ontvangen. Heel spijtig dat u zich hier zo makkelijk uit de voeten maakt. Ik heb destijds contact gehad met de afzender, het pakket was wel degelijk verzonden, en die hebben mij destijds het pakket uit coulance opnieuw toegestuurd. Het pakket dat onbeheerd is achtergelaten heeft geen barcode.

Heeft op 21 december 2017 om 12:47 geantwoord

Geachte mevrouw Vermeulen,

Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Het spijt me om te vernemen dat u het pakket met code 3SCAYD931286041 niet heeft ontvangen. We proberen ons zeker niet uit de voeten te maken, echter de afzender is onze opdrachtgever en kan in dit soort situaties actie voor u ondernemen. Ik begrijp dat u inmiddels een nieuwe zending heeft ontvangen. Omtrent de bezorging van pakjes zonder track&trace is reeds een melding gemaakt bij de bezorgafdeling. Ik hoop uiteraard dat de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van ons mag verwachten.

Alle klachten die gemeld zijn door Rosemarie Vermeulen