Klacht: Portokosten voor betaalde postzegelcode

op 25 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een kaart in de bus ontvangen van onbetaalde portokosten aldus postnl. De link geopend om te kijken waar het om gaat. Post naar Amerika met een postzegel code erop. Zijn ze blind bij postnl? Hoe kan je zeggen oeps, te weinig postzegels… Terwijl er groot en duidelijk geschreven een code op staat. Wat een ellende weer met dit bedrijf. Dit is nu de zoveelste keer al. Ik ga dus absoluut niet betalen voor iets waar al geld aan uitgeven is. Doe verdorie eens jullie werk goed man.. Geef me geen optie bij het online kopen van post labels of ik het uit wil printen of een POSTZEGEL CODE wil. Dan maar voortaan extra papier gebruiken en alle labels uitprinten! Ik eis trouwens dat dit kwijtgescholden gaat worden. Ik ga jullie niet geld toe gooien. Snappen jullie ook wel toch?… Toch? Postzegelcode die gebruikt is: PNLXFR2F3FVM.

Als het bedrag wordt kwijtgescholden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het ontvangen van een portkaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Natuurlijk niet fijn als u een portkaart ontvangt. Dit proces gaat geheel automatisch en blijkbaar heeft onze sorteermachine de postzegelcode niet goed herkend. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- de volledige betaalcode van deze portkaartZodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Simalien

4 maanden geleden - Ik ga er vanuit dat hiermee het ordernummer bedoelt wordt? Dat is 1DX8XXU

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte mevrouw,Bedankt voor uw reactie. Aan de hand van een ordernummer kan ik de porto kosten echter niet nakijken. Op de kaart die u heeft ontvangen staat een lange code, dat is de betaalcode. Deze ziet er ongeveer zo uit; N01.123456.123456.Ik zie uw reactie graag nog tegemoet. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie wederom aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Simalien

4 maanden geleden - U02.200506.250551

Heeft op 25 mei 2020 om 08:32 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht en informatie. Graag informeer ik u.

Door middel van de betaalcode heb ik de gegevens gecontroleerd, het poststuk was inderdaad duidelijk gefrankeerd met een postzegelcode. Mijn excuses dat u onterecht een verzoek heeft ontvangen voor het betalen van ontbrekende portokosten. Ik heb bij deze dan ook de kosten laten vervallen, u hoeft deze uiteraard niet te betalen. Mijn excuses voor alle overlast.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Simalien