Klacht: Pootje van neusvleugel afgebroken bij schoonmaken

op 19 juni 2017 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Bij het schoonmaken van de glazen hield ik ineens het Pootje van de neusvleugel in mijn handen. Bril was gekocht in maart 2016 en Pootje brak begin mei 2017. Net na de garantie. Ik moest € 76.30 betalen. Hetzelfde gebeurde met de bril van mijn man begin juni 2017. Bril gekocht maart 2016. Zelfde datum als mijn bril. Bril weggebracht en die werd gratis gerepareerd. Vond ik vreemd. Specsavers Promenade, Zoetermeer, gebeld want daar hadden we hem gekocht. Ik kreeg de baas aan de telefoon en ik vroeg waarom ik wel moest betalen en mijn man niet. Het gesprek met hem verliep niet prettig. Hij was ronduit onbeschoft. Vertelde dat hij voor het onderdeel van mijn bril een hele nieuw bril moest kopen om aan het onderdeel te komen. En dat hij dan die bril helemaal moest afschrijven in de boekhouding. We moesten blij zijn dat de bril van mijn man gratis was gerepareerd, want die was ook uit de garantie (zie boven). M.a.w. ik moest in mijn handen knijpen dat we voor 1 bril moesten betalen en dat de andere gratis werd gerepareerd. Was 100% garantie werd er gezegd. Ik merkte dat hij geen zin had om verder met mij te discussiëren aan de telefoon. want het gesprek vond plaats tussen twee klanten in die hij aan het helpen was, zei hij. Ik help u tussen 2 klanten door riep hij onbeschoft. Ik zei ik ben toch ook een klant. Toen hij vertelde dat hij de nieuwwaarde van mijn bril € 229,00 (jullie duurste bril)volledig moest afschrijven, maakte hij naar mij de opmerking dat ik dat niet begreep. Hij zei ik geloof dat u niet begrijp wat ik zeg. Ik herhaalde toen wat hij had gezegd en zei dat ik dat wel begreep. Ik heb toen gezegd heeft u wel een idee hoeveel brillen mijn man en ik bij jullie al hebben gekocht. Ja zei hij dat weet ik wel, maar hij bleef bij zijn mening dat we blij moesten zijn dat er 1 van de 2 brillen gratis was gemaakt. Ik vroeg spreek ik met de baas? Hij zei ja en ik zei tegen hem wat heb ik u al die tijd verkeerd ingeschat. Hij was ronduit onbeschoft tegen mij. Mijn bril moest ik betalen tw €76.30. Daarvoor is echt geen nieuwe bril gekocht om aan het onderdeel te komen, want de verkoper die mijn bril in reparatie aannam, liep naar achteren en kwam met een neusvleugel terug. Diezelfde middag kon ik na 2 uur gerepareerd ophalen. Maar wel betalen. Bij pearl krijg je 2 jaar garantie
Ik heb aan het einde van het gesprek gezegd dat dit onze laatste bril was die we bij hem zouden kopen. Nou ik geloof gezien zijn reactie dat hij dat niet eens erg vond. De brillen die mijn man en ik dragen zijn jullie duurste monturen € 229.00. Dus voor 2 brillen €558,-. Wij kopen elke 2 jaar een nieuwe. Bovendien hebben wij onlangs ook beiden een gehoorapparaat aangeschaft. Wij zijn geen lastige klanten, maar ik vond de baas erg onbeschoft.
Ik hoop dat u iets kan met mijn verhaal. We willekeur op het gebied van service laat erg te wensen over en er is willekeur. Het ligt er maar aan welke verkoper je helpt. Want bij de een moet je de reparatie betalen en de andere niet. De brillen waren 13 1/2 mnd oud.

Graag uw reactie
Met vriendelijke groeten
Tineke kooyman
Email: fritstineke@hotmail.com
Mob.nr 0625361635

Bedrag van € 76,30 terug krijgen

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door CathSim