Klacht: Poging huisvredebreuk door bezorger

op 13 oktober 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hierbij dien ik een officiële klacht in omtrent de bezorging van mijn pakket welke op dinsdag 11 oktober 2016 om 13:15 uur is bezorgd door een bezorger van DHL . Direct na bezorging heb ik ook telefonisch contact met DHL opgenomen, als ook met de verzender van mijn pakket als ook met de politie. Ik heb een melding op laten maken door de politie over de bezorger, omdat hij heeft geprobeerd zichzelf toegang te verschaffen tot mijn woning. De bezorger was ronduit onbeschoft door de intercom, hij heeft niet gezegd dat hij van DHL was en “vroeg” mij enkel de deur te openen met de woorden “doe ff open” gevolgd door “ken je je pakket even bij de lift ophalen” toen ik dit beantwoordde met Nee kreeg ik als reactie “doe nou maar open”. Omdat ik de gehele dag thuis was en op mijn pakket heb zitten wachten heb ik uiteindelijk toch maar de benedendeur geopend. Toen de bezorger boven bij mijn voordeur aankwam heb ik hem aangesproken op zijn gedrag. Hierop kreeg ik de reactie “wat is je probleem”. Hierop heb ik hem gezegd dat ik voor hem nog altijd U ben en dat ik melding zou maken bij zijn baas. Vervolgens heb ik het pakket aangepakt en wilde ik mijn deur sluiten. Echter lukte dit niet omdat de bezorger mijn deur openduwde en nogmaals vroeg wat mijn probleem was. Vervolgens heb ik mijn volle gewicht tegen de deur aan moeten zetten om mijn deur te kunnen sluiten, het was een opluchting toen ik deze in het slot voelde schieten. Ik heb binnen ook nog een zoontje van 6maanden jong in de box liggen en ik voelde mij erg angstig en bedreigd door het gedrag van de bezorger. Ik stond letterlijk te trillen op mijn benen, mij afvragend wat als ik de deur niet gesloten kreeg. Nadat ik enigzins helder kon nadenken heb ik contact opgenomen met de klantenservice van DHL , echter heb ik hierbij niet het gevoel dat mijn klacht serieus in behandeling wordt genomen. Ook heb ik de verzender van het pakket, te weten dekbed discounter op de hoogte gebracht van deze bezorgwijze. Toch beangstigende de hele situatie en het mogelijke gevolg mij nog, waarop ik heb besloten de politie te bellen en een melding te doen. Zij adviseerde mij zelfs om in zulke situaties direct 112 te bellen!! U begrijpt dat bovenstaande echt een serieuze klacht is en ik dus echt een rotdag heb gehad. Pakketten van DHL zal ik dus ook niet meer aannemen zolang bezorgers zich niet fatsoenlijk weten te gedragen. Ik ben echt enorm geschrokken van deze manier van bezorgen. Ik eis dan ook een juiste afhandeling van deze klacht en niet enkel de woorden dat het wordt doorgezet naar het betreffende depot. Ik schroom niet om de melding om te zetten naar een aangifte poging huisvredebreuk en bedreiging.

Als ik de garantie krijg dat deze bezorger nooit meer aan mij deur komt en er serieus actie wordt ondernomen op mijn klacht. Ik zou het erg prettig vinden om hier wel een terugkoppeling van te krijgen en excuses van de betreffende bezorger of zijn teamleider lijken mij ook op z'n plaats.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 13 oktober 2016 om 14:33 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Passiej