Klacht: Pick-up-point

op 29 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bij mijn postcode heb ik last van een toegewezen Pick-up-point wat beperkte openingstijden (08.30-19.00) heeft. Werk ik lange dagen en heb daarbij ook nog een klein uur reistijd. Hierdoor kan ik door de weeks bijna nooit optijd aanwezig zijn voor het ophalen.

Een ander postNL punt wat gekoppeld is aan mijn adres. Waarbij er zelfs 2 PostNL punten dichter bij mijn adres liggen met beduidend langere openingstijden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 september 2017 om 12:29 geantwoord

Geachte heer Van Ginkel,

Uit uw bericht begrijp ik dat u graag van afhaallocatie zou willen veranderen, omdat de openingstijden het voor u onmogelijk maken om uw pakketten op doordeweekse dagen op te halen. Ik wil u mijn excuses aanbieden voor dit ongemak en reageer bij deze op uw bericht.

Ik moet u helaas teleurstellen, want het is niet mogelijk om de afhaallocatie die gekoppeld is aan uw adres te veranderen. Gezien de opslagcapactiteit van afhaallocaties niet toereikend genoeg is om alle pakketten uit een bepaalde buurt op te slaan, is er een verdeling gemaakt. Deze verdeling kan niet gewijzigd worden en voor een individuele geadresseerden kan deze wijziging ook niet doorgevoerd worden.

Er zijn twee opties waarmee u dit probleem zou kunnen voorkomen. Na een eerste mislukte bezorgpoging op uw adres, kunt u via de app of via www.postnl.nl/locatiewijzer voor bepaalde pakketten voor 22:00 een keuze van bezorging doorgeven. Hierbij krijgt u meestal de optie om het pakket bij een andere afhaallocatie af te laten leveren. Wellicht staat er voor u een andere afhaallocatie tussen met ruimere openingstijden. Ook kunt u een wijziging van bezorging doorgeven voor de eerste bezorgpoging voor 6:00 via www.postnl.nl of de app.

Als tweede optie kunt u bij veel webshops aangeven dat u uw pakket graag op een afhaallocatie wilt laten leveren. U bent hierbij niet verplicht om uw gekoppelde afhaallocatie te kiezen. Ik hoop dat u iets aan deze tips heeft.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft op 29 september 2017 om 13:20 geantwoord

Probleem ligt hem niet in de pakketten uit Nederland, maar in leveringen uit het buitenland. Hierbij is meestal maar 1 bezorgpoging waarna het pakket meteen naar de afhaallokatie gaat. Bij zendingen uit Nederland weet je het optijd en is er meestal wel een mouw aan te passen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ralf8904