Klacht: PHILIPS GRAND BARISTO BINNEN GARANTIE DEFECT MAAR GEEN GARANTIE

op 01 september 2016 over Philips in de categorie Electronica Merken

Op 27 augustus 2012 heb ik een Philips Saeco Xelsis HD8942/11 aangeschaft. Het apparaat moest 4 maal voor een zelfde defect ter reparatie aangeboden worden.
Uiteindelijk werd mij, zeer coulant, na het deponeren van een klacht bij Klacht.nl, een nieuw apparaat aangeboden: de Saeco Grand Baristo HD8964/01. Ik heb dit apparaat nu sinds 5 december 2014 op mijn aanrecht staan. Echter: sinds 2 maanden vertoont ook deze koffiemachine een defect! Het apparaat lekt in toenemende mate water uit de onderzijde. Gevaarlijk!
Na chatcontact met de klantenservice van Philips blijkt dat ik geen enkele aanspraak kan maken op garantie. Ik heb immers mijn vorige koffiemachine in augustus 2012 aangeschaft en dus is de garantie verlopen!
Nu kan ik er begrip voor hebben dat een garantietermijn niet tot in lengte der dagen kan duren maar dat de Philips/Saeco koffiemachines van boven de €800,- binnen 2 jaar dergelijke grote defecten vertonen vind ik ongehoord. Klaarblijkelijk is de fabrikant niet in staat een deugdelijk en duurzaam apparaat te leveren.
De kwestie van het ontbreken van garantie op een nieuw omruilapparaat beschouw ik als zeer merkwaardig. Normaliter heeft de consument 2 jaar fabrieksgarantie. Deze garantietermijn is nu zogenaamd verstreken, omdat de vorige koffiemachine het qua duurzaamheid liet afweten.

Ik meen in aanmerking te komen voor de normale fabrieksgarantie van 2 jaar aangezien het om een nieuwe koffiemachine gaat die ik sinds 5 december 2014 in mijn bezit heb.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Karin van Doornum