Klacht: product binnen afkoelingsperiode teruggestuurd 10% boete !

op 25 juli 2010 over Peter Verspuy Muziekinstrumenten B.V. in de categorie Instrumenten

Ik heb een gitaareffectapparaat (TC ELECTRONIC G-Major 2) besteld en binnen de afkoelingsperiode in onberispelijke staat en in originele onbeschadigde verpakking terug gestuurd. Hiervoor word ik gestraft met 10% van het aankoopbedrag, in plaats van € 469 krijg ik € 422,10 terug, dat is een boete van € 46,90.
Deze 10% boete zou zijn voor het feit dat het apparaat nu gebruikt zou zijn. Deze 10% boete bij retourneren van een product staat NIET in de leveringsvoorwaarden van Peter Verspuy Muziekinstrumenten. Bovendien is dit een wetsovertreding. Citaat: “Bij aflevering moet de webwinkel duidelijk aangeven dat het product binnen zeven werkdagen mag worden teruggestuurd en hoe dat moet. De webwinkel mag alleen de kosten voor het terugsturen in rekening brengen. Wordt dat niet op de juiste manier gemeld, dan heeft de consument drie maanden om het product terug te sturen.”

Ik heb hierover gebeld met Peter Verspuy Muziekinstrumenten, ze houden vast aan hun 10% boete.

Gewenste oplossing

100% geld terug bij retour product

Alle klachten die gemeld zijn door riekus