Klacht: Pechhulp? Van de wal in de sloot!

op 17 juli 2012 over ANWB in de categorie Pechhulpdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 10-07-2011 heb ik defect gestaan met de auto in Duitsland waarbij ik afgesleept ben. Hierbij heeft de ADAC afgeraden om nog verder te rijden. Echter wilde de ANWB (terwijl ik er via de reisverzekering recht op had) geen vervangende auto leveren en was ik volgens de telefoniste genoodzaakt te lopen naar de dichtstbijzijnde openbaarvervoervoorziening. Dit betekende echter 40 kilometer lopen. Verder moest ik de volgende dag weer werken voor mijn baas en kon ik geen vrij meer krijgen. De ANWB zei toen dat ik het maar uit moest zoeken en dat de ADAC zei dat ik prima door kon rijden naar Nederland en dat daar de sleepwagen mij naar huis zou brengen. Dit bleek later beide niet waar te zijn en ik moest van de ANWB doorrijden naar Amsterdam. Gevolg: reparatie van EUR 700,-. Na twee weken moest ik naar Oberhausen en op de terugweg ging het mis. Er bleek rotzooi bij de olie gekomen te zijn door het doorrijden en de motor en de stuurbekrachtiging sloeg vast. Nadat ik de auto met moeite naar de kant kreeg (reed 200 en kon amper meer sturen en remmen) was ik dankzei een vrachtwagen die het verkeer achter mij waarschuwde en op afstand hield niet dood. Ik ging namelijk als een gek over de snelweg heen en weer. Toen de Polizei bij de gebeurtenis kwam zeiden deze ook nog dat ik erg veel geluk had gehad. Nadien direct ANWB gebeld en ik kon alles declareren. Ook de sleepwagen die direct betaald moest worden en de terugreis. Jammerlijk genoeg hebben ze die nog steeds niet betaald en staat er nu een bedrag van 221,50 open welke ik nog moet ontvangen van de ANWB.

Verder zei de Polizei na onderzoek dat dit alles het gevolg was van de lang doorrijden zonder olie waardoor onderdelen te warm waren geworden. Dit is dus ontstaan door de ANWB. Hierdoor vond ik het ook zeer onterecht dat de ANWB 150,- euro durfde te rekenen voor een derde kenteken. Immers was ook de ANWB schuldig aan het total-loss gaan van mijn vorige auto. Indien de ANWB namelijk gewoon de leenauto gegeven had waar ik recht op had of niet het advies van de ADAC onjuist vertaald had had ik hierop kunnen anticiperen.

Hierna zijn er nog een aantal dingen voorgevallen en moest ik nogmaals vijftig euro betalen voor een fout van een ANWB’er. Deze reed tijdens een proefritje na reparatie een band lek. Hij kon hier niets aan doen (werd door een andere automobilist van de weg afgereden en knalde tegen een put) en heeft mij een nieuwe band gegeven. Echter toen de wielmoeren los kwamen van de desbetreffende band had ik nogmaals de hulp van de ANWB nodig. Kosten voor mij: 50 onterechte euro’s. (nu blijkt ook dat de draagarmen een behoorlijke tik hebben gekregen en ik heb later de auto nog uit moeten lijnen.)

Over dit alles heb ik meerdere malen telefonisch en schriftelijk mijn beklag gedaan. Meerdere malen is telefonisch toegezegd dat men een onderzoek moest starten en de kosten ging vergoeden. Helaas heb ik tot de dag van vandaag geen geld gezien.

Door dit allen heb ik besloten alle gelden welke de ANWB afschreef en afschrijft te storneren. Immers staat er nog 221,50 open wat de ANWB aan mij moet betalen en wil de ANWB 200 euro excl. incassokosten incasseren. Persoonlijk vind ik dit te belachelijk voor woorden en heb ik mijn lidmaatschap opgezegd.

Gevolg is nu wel dat de ANWB geld wil zien. Daarvoor schakelen zij doodleuk een incassobureau in. Ik vind daarintegen dat de ANWB op mag draaien voor de sleepkosten zoals afgesproken en dat ik voor het slopen van mijn auto echt geen kosten hoef te betalen. De auto was 4000 euro waard en kon ik weg doen voor 250 aan de sloop. Exclusief reparaties! De schade voor mij schat ik op ongeveer 4500 euro. Dan moet de ANWB beslist niet kwaad worden als ik de sleepkosten van 221,50 zoals afgesproken retour wil en de kosten van de zogenaamde hulp niet wil betalen (slopen is geen hulp)!

Gewenste Oplossing:

Kwijtschelding van de kosten voor het derde kenteken en vierde hulpvraag en betaling van de 221,50 euro!

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ANWB in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ANWB een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ANWB

Heeft op 18 juli 2012 om 11:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Uw klacht is doorgestuurd naar de afdeling ANWB Team Klacht. Zij nemen uw klacht in behandeling. Uw klacht hebben wij hier om systeemtechnische redenen op opgelost gezet, de afdeling zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Alle klachten die gemeld zijn door ronniemeerbeek