Klacht: Meer dan twee maanden wachten op acceptatie

op 04 januari 2010 over PaySquare in de categorie Betalingsdiensten

Omschrijving klacht

Omdat Lasercards niet langer de Visa Greencard uit mag geven, werden we verzocht om bij Paysquare een nieuwe Greencard voor mezelf en mijn partner aan te vragen. Deze aanvraag hebben we in october 2009 gedaan. Na een maand kwam er een reactie van paysquare waaruit bleek dat ze nog iets moesten hebben voor de aanvraag maar waar niet op te maken viel wat we opnieuw of anders moesten doen. Op de email die we stuurden met alle info (ingescande paspoorten) kwam geen reactie. Wel kwam er een verzoek van paysquare om onze betalingen van Lasercards over te nemen. We zagen geen enkele reden dat te doen, omdat we nog geen contract met paysquare hadden, en ze tot die tijd geen enkele reden hadden gegeven waarom we iets bij hen in termijnen af zouden willen gaan betalen dat we bij lasercards elke maand gewoon in 1 keer af betaalden. Sterker nog, dat ging over onze laatste betaling aan lasercards, die een week later zou gebeuren, waarna we met lasercards niks meer te maken zouden hebben. Begin december hebben we met paysquare klantenservice gebeld met de vraag hoe het nu stond met de aanvraag. Alles was in orde, dus de aanvraag zou zeker goed worden gekeurd, maar het zou nog zeker drie weken duren voor alle 7000 aanvragen waren afgehandeld. Dus rond de kerst zouden we geen creditcard hebben… Vervelend, zeker gezien de vakantie en het aantal aankopen dat we in het buitenland wilden doen. Op 23 december ontvingen we echter een email van paysquare waarin werd mede gedeeld dat we onze aanvraag was afgewezen. Geen uitleg waarom… We hebben in de jaren dat we de Lasercards visa cards hadden nooit een betalingsachterstand gehad, en we zien ook geen enkele reden waarom paysquare onze aanvraag niet heeft geacccepteerd. Paysquare heeft ons ruim twee maanden laten wachten terwijl we elders in die tijd makkelijk een andere Visa kaart hadden kunnen krijgen. De enige reden om voor het aanbod van paysquare te gaan was dat we onze visa greencards wilden houden, en dat we die volgens paysquare de eerste paar jaar gratis mochten gebruiken omdat we bij lasercards enkele jaren geleden een eenmalige betaling hadden gedaan voor de greencards, die vanaf dan gedig zouden blijven. Dat bleek dus een wassen neus te zijn: na minder dan drie jaar werd de greencard door lasercards opgeschort.

Vermoedelijk wil men bij paysquare liever geen klanten hebben die hun uitstaande creditcardsaldo elke maand in 1 keer afbetalen, zodat ze niet de torenhoge rente die paysquare berekend over het betalen in termijnen hoeven op te schokken. Het zou ons ook niet verbazen als blijkt dat paysquare bewust alleen die klanten weert die eens eenmalig een bedrag voor de lasercards greencards hebben betaald, omdat ze die dan enkele jaren “gratis” een visa greencard aan moeten bieden, dit i.t.t. die klanten die ze jaarlijks een bijdrage op kunnen leggen voor het gebrui van die greencard.

Gewenste oplossing

Een normale acceptatie van de aanvraag.

Alle klachten die gemeld zijn door walthanas