Klacht: Pasfoto door Photofer afgekeurd en slecht

op 02 november 2011 over Photofer in de categorie Fotoservice

Voor een paspoort heb ik bij Photofer op het station in Antwerpen een foto laten maken. Ze geven aan dat de foto voldoet aan de eisen van consulaat of ambassade. De foto werd echter afgekeurd op een te kleine afbeelding van het hoofd. Ik ben terug gegaan, maar bij photofer zeggen ze dat zij er niets aan kunnen doen, volgens hen is het goed. Volgens het consulaat (Nederlands consulaat in Antwerpen) krijgen zij met grote regelmaat deze afgekeurde pasfoto’s. Zij verwezen mij naar een ander adres in de buurt.

Bovendien was de door Photofer gemaakte foto slecht: een rode glans over het gezicht en door foute belichting lijkt het net of je een gigantische neus hebt. Op de elders gemaakt foto’s herkende ik mezelf gelukkig weer.

De mevrouw bij Photofer maakte me publiekelijk voor van alles en nog wat uit. In Nederland zou ik me zo kunnen opstellen zei ze, maar in Belgie is er geen contracts verhouding tussen klant en fotograaf. Apart….
‘Dat de grootte van het hoofd op de foto groter moet is de verantwoording van de ambassade of consulaat, dat is niet haar verantwoordelijkheid’ was haar laatste uitspraak.

Ik wil mijn 6,50 terug. Gewoon uit principe. Dat de foto slecht is gemaakt zou eventueel een kwestie van smaak kunnen zijn (alhoewel de belichting elders wel goed was), maar een afkeur door ambassade is te gek voor woorden. Niet heen gaan dus, zonde van je geld.

Alle klachten die gemeld zijn door pebbles50