Klacht: Partner met longkanker moet toch doorgeven of zij inkomsten heeft.

op 27 mei 2016 over UWV in de categorie

Vandaag gebeld met het UWV en in eerste instantie een medewerker die de situatie helemaal begreep.
Mijn partner heeft longkanker en er staat haar en mij nog heel wat te wachten.
Ik besloot dan ook te vragen of er voor haar een uitzondering gemaakt kon komen en een keer per maand op een wijzegingsformulier in het laatste vakje bij opmerkingen te schrijven dat ze geen inkomsten heeft gehad te laten vervallen i.v.m.haar ziekte.
De medewerker begreep dit volkomen en speelde deze vraag door aan een medewerker uitbetaling ziektewet.
Deze belde mij dan ook terug en toen ik dit nogmaals had uitgelecht begon deze man over dat dit nou eenmaal de regels waren.
Ik werd heel boos en heb dan ook onmiddellijk het gesprek beëindigd.

Hoe kan iemand dit botweg mededelen zonder dan maar ook enig begrip te hebben voor deze uitzonderlijke situatie.
Deze man hoort hier niet te werken en het is maar goed dat ik niet tegenover hem zat.

Ik wil excuses en een uitzondering op de regel zodat wij ons kennen concentreren op dat wat echt belangrijk is.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hans Dronten