Klacht: Parcelshop gesloten pakket kan niet nasr huisadres

op 10 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dinsdagochtend zou het pakket met daarin reserveonderdelen voor een wasdroger bij het DHL servicepunt in Maassluis worden bezorgd.
Via de DHL website zie ik dat mijn pakket niet is uitgeleverd, uitlevering verhinderd pakket retour naar sorteercentrum. Navraag leerde dat het servicepunt is gesloten.
Telefonisch contact opgenomen met DHL klantenservice met het verzoek het pakje naar mijn huisadres te sturen, echter dat was niet mogelijk want pakket gaat eerst naar Primera in Rozenburg en dan retour naar afzender.
Probleem is dat Rozenburg aan de andere kant van de Water weg ligt dus dat betekend kosten voor de pont. Mijn klacht is dat DHL geen service verleent op het moment dat haar netwerk niet goed functioneert. Stuur het pakje gewoon naar mijn huisadres en het probleem is opgelost.

Pakje bij mij thuis afleveren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 10 augustus 2017 om 13:43 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Volgens mijn gegevens is het pakket geweigerd omdat er een fout zat in de barcode. Dat is de reden waarom wij het pakket retour hebben gestuurd naar de verzender. Ik zou je willen adviseren contact op te nemen met de verzender zodat zij het pakket opnieuw kunnen toesturen ditmaal naar de huisadres.

Chrissy
DHL Parcel
Klantenservice

Heeft op 10 augustus 2017 om 20:17 geantwoord

Mocht er een fout hebben gezeten in de barcode, waarom is het pakket dan niet direct bij aankomst in het sorteercentrum geweigerd? Kennelijk was de fout toen nog niet ontdekt en werd het pakket gewoon naar het depot gestuurd ingevoerd in de terminal van de bezorger en met de bezorger meegegeven in Maassluis. Toen bleek dat het pick-up point in Maassluis gesloten was omdat de winkeleigenaren met vakantie zijn bleek er ineens een fout in de barcode te zitten. DHL wees eerlijk en bezorg het pakket gewoon bij mij thuis.

Alle klachten die gemeld zijn door Erwin-V