Klacht: Garantie Panasonic Viera plasma TX-P42GT20E

Ronald90 op 09 december 2011 over Panasonic in de categorie Electronica Merken

Nadat mijn televisie na een half jaar oud(!) tekenen van inbranden begon te vertonen heb ik Panasonic gebeld. De inbrandingen die op het scherm te zien waren, waren van enkele games die ik gespeeld had op mijn X-box 360.

Ik belde Panasonic en zei stuurde dan een reparateur van het bedrijf E-care uit Duiven (GLD). De reparatuer nam de Tv mee en heeft niets vermeld over eventuele kosten die erbij kwamen kijken. Nadat mijn Tv 9 dagen bij E-care was kreeg ik een rekening thuisgestuurd van 705 euro om de televisie (van een half jaar oud) te laten maken. Als ik de reparatie niet wilde betalen kostte mij dit nog eens 115 euro om hem terug te krijgen.

Ik belde naar E-care en zei vertelde mij dat ik Panasonic moest bellen en dat het volgens hen geen misverstand was.
Vervolgens heb ik Panasonic gebeld en deze vertelde mij dat de televisie niet bedoeld was om te gamen. Het vreemde van dit verhaal is dat er juist een speciale ‘gamestand’ op het toestel zit en er nergens in de gebruiksaanwijzing staat dat de Tv niet bedoeld is om mee te gamen.

Na dit argument gemaakt te hebben begon de man van Panasonic zich zeer onbeschoft op te stellen. Hij vertelde dat Panasonic niets te maken wilde hebben met consumenten en ik het eigenlijk maar uit moest zoeken met de winkel waar ik het toestel had gekocht. In afwachting van de reactie van de winkel waar ik het toestel gekocht heb schrijf ik deze klacht over Panasonic.

Het is belachelijk: 9 dagen wachten op een Tv die gemaakt wordt. Vervolgens krijg je binnen de garantie periode een brief met een rekening van 705 euro. Nieuwprijs van de tv was in juni 2011 (wanneer ik hem gekocht had) 699 euro.

Nu staan plasmaschermen er om bekend dat zij (vooral in het begin) snel inbranden mits het contrast laag staat. Ik heb met gamen mij overal netjes aan gehouden. Het contrast stond laag (onder de helft) en de gamestand stond aan!

De man van Panasonic die ik aan de lijn kreeg had hier absoluut geen boodschap aan en wilde niet met mij verder praten.

Een nieuw toestel of reparatie zonder kosten van mijn toestel.

Alle klachten die gemeld zijn door