Klacht: pakketzending uit Duitsland zoek, barcode niet bekend bij PostNL

op 03 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Klein pakket met elektronica is verzonden per Deutsche Post met trackingnummer vanuit Berlijn en op 01-06 is dit in het depot Zielland geregistreerd.
Het invoeren van het trackingnummer bij Post nl geeft geen resultaat, het lijkt me dat het pakket in Nederland niet is in-gescand.

Deutsche Post zegt geen zicht te hebben op de verdere afhandeling in Nederland.

Het zou fijn zijn als mijn zoekgeraakte pakketje weer "boven water" komt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 03 juli 2017 om 18:03 geantwoord

Geachte heer Hoogveld,

Vriendelijk dank voor uw bericht en mijn excuses voor onze late reactie. Wat ik uit uw bericht verneem is dat u een pakket uit Duitsland verwacht, maar dat deze tot op heden nog niet bij ons bekend is. Ik kan mij voorstellen dat u hier flink zat van bent en ik leg u dan ook graag uit hoe nu verder.

Omdat uw pakket niet bij ons bekend is kan ik u tot mijn spijt heel weinig vertellen over de status van uw pakket. Ik wil u dan ook adviseren om contact op te nemen met de afzender in Duitsland. Deze kan eventueel via zijn/haar lokale postorganisatie een onderzoek opstarten naar uw pakket en daarnaast, wanneer uw pakket niet gevonden wordt, tot een passende oplossing met u komen. De afzender/de lokale postorganisatie blijft namelijk verantwoordelijk voor uw pakket.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben kunnen informeren. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 05 juli 2017 om 15:09 geantwoord

Ik ga niet akkoord met deze \"oplossing\", want feitelijk wordt hier helemaal geen oplossing aangeboden. Bij het vermelden van de klacht heb ik aangegeven dat er door ons (verzender/ontvanger) al onderzoek was gedaan voordat de klacht ingediend werd bij PostNL. Wanneer ik vervolgens het advies krijg om een onderzoek op te starten bij Deutsche Post(wat dus reeds heeft plaatsgevonden) kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat PostNL d.m.v. deze standaard afwijzing zich hier iets te gemakkelijk opstelt.
Zoals het zich nu laat aanzien, het pakketje is eind mei verzonden, zal het wel definitief zoek zijn. Deutsche Post heeft haar verantwoordelijkheid genomen door te vermelden dat het bij het (grensoverdracht)station Zielland is ontvangen en gescand. Juist in die periode-begin juni- lieten de media zich uit over de chaos bij de sorteercentra van PostNL. Wanneer het pakketje zoek blijft verwacht ik een standaard schadevergoeding van PostNL. Verwijst U alstublieft niet weer naar Deutsche Post die hebben ons al meegedeeld dat ze geen zicht hebben op de logistieke afhandeling in Nederland, vanzelfsprekend.
In afwachting van uw voorstel, met vriendelijke groet,
Richard

Reactie van de melder van de klacht FUEZ

3 weken geleden - Eerst nu is het probleem van het zoekgeraakte pakketje opgelost : op 25 juli is het aangeboden. Waarschijnlijk heeft het lange tijd bij de douane gelegen (pakket was geopend en voorzien van een douanesticker van Flughafen Frankfurt ) maar hoe het allemaal gegaan is?? we weten het niet, maar het is ook niet belangrijk, hoofdzaak is dat het pakketje ontvangen is. De klacht trek ik hierbij in, zijnde opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door FUEZ