Klacht: Pakketzegels blijken slechts 5 dagen geldig, wordt niet vermeld op website!

op 19 september 2011 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag had ik zes pakketzegels nodig, voor zes mensen die mij over een maand iets gaan opsturen. En dan hebben ze de kosten niet. Toen ik op de website van Postnl.nl de tarieven opzocht, met het plan om later even naar het postkantoor te gaan, werd er reclame gemaakt voor het printen van je eigen complete pakketlabels, met adressen en al. Wat leuk! Dacht ik. Wat modern! Dus ik heb zes mooie aangetekende labeltjes besteld, voor ruim vijftig euro in totaal, netjes betaald met iDeal. So far so good. Wel met enige moeite, want de gebruiksvriendelijkheid van de website laat veel te wensen over, maar toch, het was gelukt.

Blij dat ik niet meer naar het postkantoor hoefde, printte ik mijn labels. Maar wat staat er met grote letters op? “Het label is geldig tot maximaal vijf dagen na betaling.” Dat was nergens vermeld!! Verdorie, nu heb ik er niks aan, moet ik toch nog naar het postkantoor, en het is al betaald. Dan maar even met de klantenservice bellen of ze mijn geld terug storten.

Helaas helaas, na een uur van het kastje naar de muur te worden gestuurd voor E0,45 per minuut, krijg ik de blijde boodschap: “Er wordt niets gerestitueerd. Er staat iets over in de voorwaarden. We kunnen ze niet annuleren en we kunnen de geldigheid ook niet verlengen.” PostNL, petje af! Zo komen jullie er wel in de wereld van de digitale serviceverlening!

Ik wil mijn geld terug! Of pakketzegels die wel lang genoeg geldig zijn!

Alle klachten die gemeld zijn door Geertje