Klacht: Pakketten worden niet meegenomen en onbeschoft gedrag Post.nl medewerkers

Doortje Rutjes op 17 november 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Re: Klacht over Post.nl.

Ik run een webwinkel in Millingen aan de Rijn.
Mijn pakketten verzend ik dagelijks met Post.nl via MyParcel.
De pakketten breng ik iedere dag naar de Post.nl balie in de Albert Heijn aan de Heerbaan in Millingen aan de Rijn.
Daar worden deze pakketten gecand en in een rolkar geplaats.
Deze rolkarren worden op werkdagen opgehaald om ca. 17.30 uur door medewerkers van Post.nl.
Aan bovenstaande verhaal is niets vreemd.

Mijn klachten zijn als volgt:
1. Ik heb vastgesteld dat er regelmatig pakketten niet worden meegenomen door de medewerkers van Post.nl.
Regelmatig worden er komplete rolkarren niet meegenomen om reden van de de auto vol is.
Regelmatig worden pakketten van de rolkarren afgehaald door de medewerkers van Post.nl. als de rolkarren te hoog of te vol beladen zijn.
Deze pakketten die er af zijn gehaald blijven achter en worden niet meegenomen want de medewerkers van Post.nl hebben geen zin om een andere rolkar uit de auto te halen of ze hebben geen extra rolkarren bij zich.

2. De medewerkers van Post.nl die de pakketten ophalen vertrekken eerder van de uiterste aanlevertijd van 17.30 uur.
Soms lopen de mederwerkers al om 17.10 uur te zeuren bij de dames van de Albert Heijn dat ze de postzakken dicht moeten binden en of ze maar een beetje op willen schieten.
Dit gebeurt terwijl de klanten die pakketten aanbieden in de rij staan te wachten.
Dit zeuren van de Post.nl medewerkers gebeurt al scheldend en intimiderend richting de dames.
Als ik me als klant met de discussie bemoei en de heren erop attendeer dat ik tijd heb tot 17.30 uur om mijn pakketten af te geven, dan kan ik “de t*ring krijgen’.

Bovenstaande 2 klachten kunnen geverifiëerd worden met de dames die bij Albert Heijn achter de balie staan of bij de directie.

Zelf kan ik direct zien als er een pakket niet wordt meegenomen, zie hieronder een van de voorbeelden.
Op 25.10 heb ik dit pakket ‘on-line’ geboekt en die dag om 16.46 uur afgegeven.
Er zit 2 dagen verschil tussen ‘afgeven bij Post.nl’ en ‘sorteren in het sorteercentrum’.

Betreft Barcode 3SMYPA669980327
27-10-2017 21:56 uur Zending afgeleverd
27-10-2017 10:11 uur Bezorger is onderweg
27-10-2017 09:50 uur Zending gesorteerd in sorteercentrum
26-10-2017 19:41 uur Zending is ontvangen door PostNL
25-10-2017 11:28 uur De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar,
(afgegeven op 25.10.17 om 16.46 uur.)

Het grote probleem van bovenstaande is dat ik afspraken maak met mijn klanten over de bezorging van hun bestelling en dit wordt gefrustreerd door de medewerkers van Post.nl.
En met alle flauwe excuses in de vorm van ‘het was druk’ en ‘het pakje is van de band gevallen’ heb ik als klant niets mee te maken.
Als Post.nl een verzendservice aanbiedt en er kan tot half 6 aangeleverd kan worden dan mag ik als klant verwachten dat dit ook daadwerkelijk gebeurt en ik heb er niets mee te maken dat de medewerkers van Post.nl snel naar huis willen.

Hoor graag.
T.A.M. Rutjes.
RidowaStore.nl
Millingen aan de Rijn.

Ik ben tevreden als Post.nl doet wat het belooft en waarmee ook dagelijks in de media gekoketteerd wordt.
Daarnaast zou ik het op prijs stellen dat Post.nl medewerkers aanstelt die 'hart voor de zaak' hebben en geen ongemanierde flapdrollen.
Maar ik snap het wel, alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogelijk dus iedere goedkope 'wijsneus' wordt maar aangenomen.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 17 november 2017 om 14:45 geantwoord

Geachte mevrouw Rutjes,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening en kan me voorstellen dat u hier graag een oplossing voor wilt. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp dat u heeft geconstateerd dat het soms voorkomt dat rolcontainers niet mee worden genomen bij de afhaallocatie en dat pakketten soms reeds voor de lichtingstijd van het kantoor al worden afgehaald. Ik kan me voorstellen dat dit frustraties oplevert, zeker als de door u verzonden pakketten hierdoor vertraging oplopen. De medewerkers van Albert Heijn kunnen voor dit soort zaken inkiezen bij hun eigen klantenservice Retail zodat er naar een blijvende oplossing kan worden gezocht om het probleem te verhelpen.

U geeft aan dat uw zendingen verstuurd worden via MyParcel. Voor vragen, klachten of destatus van uw zendingen raad ik u aan contact op te nemen met MyParcel via www.myparcel.nl Zij zijn via e-mail bereikbaar op [email protected] en telefonisch via 023 30 30 315.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst opnieuw onregelmatigheden constateert dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Doortje Rutjes

Heeft op 17 november 2017 om 15:25 geantwoord

U moet de klacht niet afwentelen op de medewerkers van de AH of MyParcel. U moet als dienstverlener zelf uw verantwoordelijkheid nemen en zelf de klacht oplossen door uw personeel beter te onderwijzen en te instrueren. Het is uw personeel die de taken halfbakken uitvoert dus moet u het ook oplossen. D. Rutjes MILLINGEN aan de Rijn.

Alle klachten die gemeld zijn door